• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

تولیدات نمایشی لرستان، گوهران زرین هنر هستند

  • کد خبر : 55230
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۱

جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷ دسته‌بندی: لرستان کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۰۳۰۱۶۲۷ خبرنگار : ۵۰۱۷۷ چاپ ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: تولیدات هنر نمایش لرستان، گوهران زرین هنر ما هستند.
اعظم روانشاد در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر لرستان با بیان اینکه نام هنرمندان ما؛ در جای جای جهان، حکایت از توان بی بدیل هنر ما دارد، اظهار کرد: جشنواره استانی امروز، مقدمه جشنواره بین‌المللی فجر است.
وی با بیان اینکه تولید هنر به عنوان اثر خلاقه و هنرمند در قالب استعدادهای جوان، در جامعه فرهنگی لرستان ، کمترین نمود این جشنواره است، تصریح کرد: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان، با تمام معذوریت‌های اعتباری اش که به آن واقفم، امروز همه ما را گرد هم آورده تا شاهد ظهور و بروز استعدادهای درخشان این مرز و بوم باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: ارسال ۱۳ اجرا به ترازوی داوران در آمده تا بر عیار تئاتر لرستان محکی باشد و لرستانی که در خلق زیر ساخت‌های آن قوی عمل نشده و هنرمند من در شهرش یک سالن اختصاصی تئاتر ندارد و با حداقل پلاتوها و محل‌های تمرین به هماوردی با استان‌ه..

  • جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۰۳۰۱۶۲۷
  • خبرنگار : ۵۰۱۷۷
  • چاپ

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: تولیدات هنر نمایش لرستان، گوهران زرین هنر ما هستند.

اعظم روانشاد در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر لرستان با بیان اینکه نام هنرمندان ما؛ در جای جای جهان، حکایت از توان بی بدیل هنر ما دارد، اظهار کرد: جشنواره استانی امروز، مقدمه جشنواره بین‌المللی فجر است.

وی با بیان اینکه تولید هنر به عنوان اثر خلاقه و هنرمند در قالب استعدادهای جوان، در جامعه فرهنگی لرستان ، کمترین نمود این جشنواره است، تصریح کرد: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان، با تمام معذوریت‌های اعتباری اش که به آن واقفم، امروز همه ما را گرد هم آورده تا شاهد ظهور و بروز استعدادهای درخشان این مرز و بوم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: ارسال ۱۳ اجرا به ترازوی داوران در آمده تا بر عیار تئاتر لرستان محکی باشد و لرستانی که در خلق زیر ساخت‌های آن قوی عمل نشده و هنرمند من در شهرش یک سالن اختصاصی تئاتر ندارد و با حداقل پلاتوها و محل‌های تمرین به هماوردی با استان‌های توسعه یافته می‌رود.

روانشاد اظهار کرد: دست هنرمندی که کمبودها را به فرصت مبدل کرده را باید بوسید چرا که رسول نشاط اجتماعی و خالق هنر لرستان است، اینان سرمایه های عظیم ما هستند.

وی ادامه داد:جا دارد از این تریبون دست مددم را بسوی نهادهای فرهنگی و شهرداری خرم‌آباد دراز کنم تا در دولت مردمی یکبار دیگر تئاتر شهر را احیاء کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امروز زمان حساس برای آنکه جانی دوباره بر پیکره‌ تئاتر لرستان باشیم است آیا وقت آن نیست هر هفته یا دست کم هرماه یک نمایش موفق و متعهد و دارای بیان مناسب روز، به میان مردم برود و فرهنگ نمایش دیدن به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود؟ گفت: اما این مهم محقق نمی‌شود مگر به مدد پیشکسوتان و کارشناسان حرفه‌ای و اساتید به‌نام تا رهنمود آنها موجبات تولید اثر خلاق و نسل پروری، را فراهم آورد.

روانشاد با بیان اینکه امروز در هفته بسیج هستیم، ضمن تبریک به بسیجیان هنرمند، اظهار کرد: بسیار امیدوارم که تئاتر، تریبون مفاهیم ارزشی چون حجاب و عفاف، شهید و شهادت، جهاد و پیروی از ولایت باشد.

وی تئاتر را زبان گویای جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه نمایش هنریست که می‌تواند در خدمت فرهنگ‌سازی جامعه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت تئاتر صحنه و تئاتر خیابانی می‌بایست به عنوان یک رسانه قلمداد شود و برای ارتقای این رسانه بنده به سهم خود،نوید برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه هایی که منجر به تولید آثار فاخر شود در دستورکار دارم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید براینکه باید فضا را برای جوانان مهیا کرد و راه را برای کسب تجربه باز گذاشت؛ اعتمادسازی و جلب و جذب انرژی جوانان در راه پیشبرد هنجارهای اجتماعی، سرمایه است، ادامه داد: قطعا برگزاری جشنواره دستاوردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد و تنوع و خلاقیت در محتوای نمایش های اجراشده خود یکی از همین دستاوردهاست.

روانشاد با اشاره به اینکه امروز این جشنواره، ویترین عملکرد هنرمندان تئاتر ماست، گفت: ازهمه عزیزانی که موجبات برپایی این گردهمایی سالیانه را فراهم‌ می‌کنند، تشکر می‌کنم و به همه شما تبریک ویژه می گویم که در مسیر آفرینش هنری پیشگام هستید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=55230

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش