• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

نمایش تمام شد !

  • کد خبر : 82604
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۵

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در حالی تمام شد که نکات بسیاری همانند گذشته در آن وجود داشت.از صف‌های طویل غذا گرفته تا سروصدای بیش‌ازحد داخل سالن‌ها. تقریباً نمایشگاه به‌صورت کارناوال ساکنی بود که صدای بیش‌ازحد موسیقی و همهمه‌های سالن‌ها،مانع هرگونه گفتگو و مذاکره‌ای بود.هجمه برخی از غرفه دارها هم برای بردن […]

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در حالی تمام شد که نکات بسیاری همانند گذشته در آن وجود داشت.از صف‌های طویل غذا گرفته تا سروصدای بیش‌ازحد داخل سالن‌ها.
تقریباً نمایشگاه به‌صورت کارناوال ساکنی بود که صدای بیش‌ازحد موسیقی و همهمه‌های سالن‌ها،مانع هرگونه گفتگو و مذاکره‌ای بود.هجمه برخی از غرفه دارها هم برای بردن وزیر و وکیل و…به غرفه خود هم داستانی عجیب‌وغریب بود.
از تعداد و کیفیت انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها خبری در دست نیست ولی بازار احوالپرسی،دیدوبازدید و روبوسی بسیار داغ داغ بود.
به نظر نمی‌رسید که نمایشگاه امسال هم حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و جای خالی برخی از شرکت‌های بزرگ هتلداری مانند پارسیان و پارس عجیب خالی بود.
البته برخی از دفاتر خدمات مسافرتی باقدرت و هزینه‌های فراوانی ورود کرده بودند به‌نحوی‌که بسیاری از بازدیدکننده‌ها از این حجم سرمایه‌گذاری متعجب شده بودند.به‌طور نمونه شرکتی در حوزه آژانس‌های مسافرتی با صرف هزینه‌های فراوان و تعداد زیادی کارمند و سیاهی لشگر طوری ورود کرده بود که مشخص نبود برای برگشت این هزینه چه چاره‌ای اندیشه شده است!.یکی از همرهان می‌گفت که حاضرم اثبات کنم در سال گذشته این دفتر حتی یک نفر هم وارد ایران نکرده و بعید می‌دانم در تور خروجی و داخلی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.
موضوع جالب دیگر حضور زوراب پولولیکاشویلی فارغ‌التحصیل بانکداری گرجستانی به‌عنوان دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در نمایشگاه گردشگری بود که با رئیس‌جمهور هم ملاقات ولیکن حضور در نشست خبری با خبرنگاران را لغو کرد.
حال این‌که نقش این دیپلمات ۴۷ ساله در توسعه گردشگری ایران چه خواهد بود و با چه اشخاصی دیدار داشته و چه دست آوردی خواهد داشت مقوله‌ای است که باید جداگانه و مفصل به آن پرداخت.
امیدواریم که برگزارکنندگان نمایشگاه، جلسات آسیب‌شناسی را به‌طور مرتب برگزار کنند تا ضمن شناسایی دقیق مشکلات،از بروز آن در سال‌های آینده جلوگیری کنند.
ولی از هرچه بگذریم برخی از قابلیت های نمایشگاه جالب و یک نمونه حضور دو رئیس مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران در یک قاب با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود که می‌تواند در ایجاد یک پتانسیل مشترک جهت رفع مشکلات کاراتر عمل نماید.
خلاصه اینکه تلاش بسیاری برای برگزاری جلسه با برخی از همفکران داشتیم ولی داخل سالن سروصدا نمی‌گذاشت و خارج از سالن بوی کباب و عطر آش رشته.
این نیز گذشت…

لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=82604

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش