• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
برگزار شد :

دومین نشست مقدماتی کنگره هتلداری

  • کد خبر : 82506
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۱۷

دومین نشست مقدماتی هتلداری از چهار نشستی که گویا قرار است کنگره آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار گردد در هتل آتانا تهران تشکیل شد. احتمالاً در ادامه این کنگره،همایش شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) ! و بعدازآن همایش صنفی جامعه هتلداران برگزار خواهد گردید. این نشست هم با درایت و مدیریت مهدی حسینی رئیس […]

دومین نشست مقدماتی هتلداری از چهار نشستی که گویا قرار است کنگره آن در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار گردد در هتل آتانا تهران تشکیل شد. احتمالاً در ادامه این کنگره،همایش شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) ! و بعدازآن همایش صنفی جامعه هتلداران برگزار خواهد گردید.

این نشست هم با درایت و مدیریت مهدی حسینی رئیس شورای سیاست‌گذاری و دبیر کنگره به‌خوبی برگزار و طبق معمول مدیران دولتی گردشگری، رئیس و اعضای جامعه هتلداران ایران و تنی چند از مدیران هتل‌ها به ایراد سخنانی پرداختند.

موضوع دومین پیش کنگره آموزش و منابع انسانی در شرایط بحران و پسا بحران بود .آموزش و منابع انسانی از دغدغه‌های بسیار مهمی است که اکنون و باقدرت گریبان صنعت هتلداری ایران را گرفته است.

در دوران بیماری کرونا و تعطیلی هتل‌ها، جمعی از نیروهای هتلداری از هتل‌ها جدا شده و دیگر برنگشتند. این مورد در کنار مواردی چون ویژگی صنعت در خصوص ساعات کار طولانی، حقوق کم، موقعیت اجتماعی نه‌چندان شاخص، انجام کار سنگین در ایام تعطیلی دیگران، استرس شغلی و … باعث افزایش بااهمیت نرخ جابجایی کارکنان هتل ها شده است. کمبود نیروی انسانی متخصص، مجرب و حرفه‌ای در کنار بی‌کاری خیل عظیمی از جوانان مشتاق کار ،نشان‌دهنده لزوم برنامه‌ریزی است که نیست!

گرچه دغدغه‌های آموزش و منابع انسانی از دید مدیران دولتی، هتلداران و کارکنان هتلداری بسیار متفاوت است ولیکن نمی‌توان به‌راحتی از کنار این مسئله بسیار استراتژیک به‌راحتی گذشت. با حرف زدن و برگزاری نشست و… نمی‌توان مشکلات نیروی انسانی را حل کرد. رفع مشکلات، برنامه‌ریزی و تمرکز می‌خواهد.

مدیران و کارکنان تلاش‌گر صنعت هتلداری ایران دیری است که منتظر اتفاقات مثبت در این حوزه هستند. شاید ایجاد تشکل‌ها و کانون‌های حرفه‌ای مستقل که متمرکز بر حوزه منابع انسانی و آموزش‌های هدفمند باشد، بتواند راه‌کاری برای برون‌رفت از بحران و پسا بحران باشد.

در این نشست هم، از لزوم تغییر سرفصل‌های دانشگاهی گفتند و آوردن اساتید بین‌المللی ارزان‌قیمت، از لزوم تعامل با دانشگاه‌ها و حمایت از پایان‌نامه‌ها تا تعریف از هتل‌های خود! از بسته شدن مراکز آموزشی گروه‌های هتلداری تا ناکارآمد بودن شیوه آموزشی دانشگاهها و…

و باز دانشجویان هتلداری که پشت در بسته هتل ها برای کارآموزی خواهش می کنند و مدیرانی که به این دانشجویان کارهایی مثل جمع آوری آمار بشقاب های هتل را می دهند.

 

#هتلجار_دیده_بان_شفافیت_هتلداری_ایران  #هتلجار_نخستین_پایگاه_خبری_هتلداری_ایران  #هتل_جار#هتلجار#هتل #هتلداری#هتل_داری#خبر#خبرنگار#صنعت_هتلداری#پایگاه_خبری#کنگره

 

 

لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=82506

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش