• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
نقدی بر برخی از چالش های صنعت هتلداری ایران

تیم فوتبال هتلداری

  • کد خبر : 75666
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۱

تیم فوتبال هتلداری مدیر هتل مانند سرمربی تیم است. در مسابقات تیمی برنده است که یک سرمربی خوب و حرفه‌ای در کنار بازیکنان خوب و توانمند داشته باشد. اصولاً یک سرمربی موفق در بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده است. مهم‌ترین توانمندی سرمربی، شناسایی توانمندی هر یک از بازیکنان در پست‌های مختلف و تخصصی است. نیاز […]

تیم فوتبال هتلداری

مدیر هتل مانند سرمربی تیم است. در مسابقات تیمی برنده است که یک سرمربی خوب و حرفه‌ای در کنار بازیکنان خوب و توانمند داشته باشد. اصولاً یک سرمربی موفق در بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده است. مهم‌ترین توانمندی سرمربی، شناسایی توانمندی هر یک از بازیکنان در پست‌های مختلف و تخصصی است.

نیاز نیست همه گل بزنند، کافی است که بتوانند در پست خود خوب بازی کنند و در موقع لزوم پاس گل بدهند. سرمربی‌های خوب، دروازه بان و آنالیزورهای خوبی هم در کنار خود داشته و نیمکت ذخیره درستی هم دارند.

همه اقتصادهای خوب و موفق در کنار سرمایه‌گذاران و صاحبان سهام، سرمربی و تیم خوبی دارند.

حوزه خدمات و به‌ویژه هتلداری دقیقا وسط این مثال است. مدل‌های موفق هتلداری بین‌المللی و از جمله برخی موارد معدود داخلی مالکانی دارند که تصمیم گرفته‌اند با حضور سرمربی درجه‌یک، تیم حرفه‌ای و خوبی تشکیل دهند.

 

سرمربی هتلداری توانایی هر یک از بازیکن را می‌شناسد و تیم هتل را خوب می‌بندد. تاکتیک و تکنیک را بارها با آن‌ها کار می‌کند و با تمرین‌های دائمی آمادگی آن‌ها را بالا می‌برد و یاد می‌دهد که چگونه از موقعیت‌ها استفاده کنند و با یک حرکت تیمی منسجم، گل بزنند.

مالکانی که تصمیم گرفته‌اند هم‌زمان نقش سرمایه‌گذار و سرمربی را بازی کنند و با دخالت در کار تک‌تک بازیکنان، خودشان در نوک حمله جهت گل زدن حضورداشته باشند، قطعاً و حتماً موفق نخواهند شد.

این حرف ما نیست. حرف تاریخ است.

(البته استثناهایی هم وجود دارد.)

مالکان و سرمربی‌هایی که تصمیم می‌گیرند با پرداخت‌های کم و انتخاب‌های غیرحرفه‌ای، تیم را از ضعیف‌ترین نیروها ببندند و با عقد قراردادهای یک و سه‌ماهه و فصلی و موقت بازیکنان را با چالش‌های روانی وارد زمین‌بازی نمایند، حتماً طعم شکست را خواهند چشید و آنجاست که با قیافه حق‌به‌جانب در مقام حمله درآمده و داور و زمین‌بازی و وزیر گردشگری را به چالش می‌کشانند.

نکته مهم دیگر این است فراموش نکنیم که حتماً نباید حقوق سرمربی از حقوق بازیکنان بیشتر باشد. آخرین قرارداد رونالدو در تیم فوتبال النصر برای یک روز ۲۵ میلیارد تومان بوده درحالی‌که حقوق کل کادر فنی برای همان یک روز یک میلیارد تومان می‌باشد.

مدیران توانمند و حرفه‌ای هتلداری برای موفقیت در حوزه هتلداری به‌جای تمرکز بر کاهش گل خوردن و کاهش هزینه‌ها باید به دنبال گل بیشتر و کسب درآمد بیشتر باشند. این‌گونه خواهد بود که می‌توان به‌تدریج و با ایجاد ساختاری قدرتمند به لیگ برتر راه یافت و چه‌بسا حتی قهرمان شد.

 

لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=75666

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش