• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
چرا ؟

دانشجویان هتلداری، حلقه گم‌شده هتلداری

  • کد خبر : 82513
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۵۲

دانشگاه ها و موسسات معدودی در ایران وظیفه تربیت نسل جدید و آینده هتلداری را به عهده ‌دارند. نسلی که می‌تواند پلی باشد برای گذر از نگاه سنتی و موروثی به ایده‌ها و اندیشه‌های نوین و مترقی هتلداری. جوانان با انتخاب این رشته تصمیم می‌گیرند که پا در راهی نهند که شاید بتواند آینده شغلی […]

دانشگاه ها و موسسات معدودی در ایران وظیفه تربیت نسل جدید و آینده هتلداری را به عهده ‌دارند. نسلی که می‌تواند پلی باشد برای گذر از نگاه سنتی و موروثی به ایده‌ها و اندیشه‌های نوین و مترقی هتلداری.

جوانان با انتخاب این رشته تصمیم می‌گیرند که پا در راهی نهند که شاید بتواند آینده شغلی آن‌ها را تأمین و گوشه‌ای از مشکلات این صنعت همیشه در بحران را حل نماید.

غافل از آنکه مدعیان و برخی از مدیران سنتی و سفارشی از به‌کارگیری آنان حتی جهت طی دوره‌های کارآموزی خودداری کرده و فریادرسی نیست.

نمونه ازاین‌دست بسیار است. فقط کافی است به دانشکده‌های هتلداری مراجعه و پای درد و دل دانشجویان نشست.

جوانانی که با هزار امید و آرزو و طی درس‌های مشکل هتلداری فارغ‌التحصیل شده‌اند، اکنون کجای بازار هتلداری ایران مشغول بکار هستند؟

اگر هم اعتراض می‌شود انگ بی‌سوادی و کار نابلدی می‌خورند! توقع دارند که فارغ‌التحصیلان همان روز و هفته اول استخدام ،هتل‌ها را پر و کیفیت را تا حد امکان و بی هزینه بالا ببرند.

مگر فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک همان روزهای اول موتورها را باز و بسته کرده و ساختار موتورها را تغییر می‌دهند؟ مگر فارغ‌التحصیلان پزشکی همان سال اول ویزیت می‌کنند، بیماری را تشخیص می‌دهند و بلافاصله درمان می‌کنند؟ این چه منطقی است که گریبان صنعت هتلداری ایران را گرفته است؟

استخراج درصد دانشجویان فارغ‌التحصیل ده سال گذشته رشته هتلداری و مقایسه آن با تعداد کارکنان هتل که دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هتلداری هستند، فارغ التحیصلانی که بیکار هستند و یا در مشاغل غیر مرتبط مشغول هستند، گویای وجود مشکلات اساسی است که با سخنرانی و سمینار قابل‌حل نیست.

به‌راستی این کدام دست پنهان و یا نگاه سنتی است که از جذب فارغ‌التحصیلان هتلداری در هتل‌های ایران جلوگیری می‌کند؟ چه تشکل و نهادی و یا شخصی باید حامی و پناهگاه این دانشجویان باشد؟

*مدارک و مستندات این رفتارها با دانشجویان در دبیرخانه پایگاه خبری هتلجار به‌کرات موجود است.

 

.

.

#هتلجار_دیده_بان_شفافیت_هتلداری_ایران  #هتلجار_نخستین_پایگاه_خبری_هتلداری_ایران  #هتل_جار #هتلجار  #هتل #هتلداری #هتل_داری #خبر #خبرنگار #صنعت_هتلداری #صنعت #پایگاه_خبری #پایگاه #وزارت_میراث_فرهنگی_گردشگری_صنایع_دستی #دانشجو #دانشجو_هتلداری #آمار

#hotel #haspitlity   #hostel  #Hotel_management #hospitality #Guest #news  #report  #Reporter #hoteljar #hotel_jar

 

 

لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=82513

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش