• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
9

اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران

  • کد خبر : 785
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
معرفی اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران

معرفی

پیشرفت تکنولوژی و سهولت در انجام سفرهای داخلی و بین المللی توسعه صنعت گردشگری در جهان را در پی داشته که متعاقبا بخش های مرتبط با آن همانند هتلداری توسعه پیدا کرده و میزان توجه و سرمایه گذاری ها در آن با در نظر گرفتن این موضوع که امروزه گردشگری سومین صنعت پردآمد جهان محسوب می شود یکباره افزایش قابل توجهی پیدا کرده است .

ایران نیز در این میان از توجه به این بخش غافل نبوده است ، اگر چه در ابتدای قرن اخیر به دلیل اقامت مسافران داخلی در منزل اقوام و دوستان و کم بودن تعداد گردشگران خارجی توجه زیادی به راه اندازی تاسیسات اقامتی و پذیرایی در کشور نمی شد به طوری که صاحبان این اماکن محدود برای جذب مشتری در ۶۰ الی ۷۰ سال پیش اقدام به چاپ آگهی در نشریات آن زمان می کردند و تعداد مراکز اقامتی خوب در اوایل قرن در کشور بسیار محدود بود و تنها شهرهایی که تردد تجار در آن ها زیاد بود دارای مهمانخانه های خوبی بودند .

از مراکز اقامتی مهم ۶۰ الی ۷۰ سال پیش تهران می توان به هتل نادری و مهمانخانه های مدرن و گراند هتل اشاره کرد که از قدیمی ترین واحدهای پذیرایی و اقامتی پایتخت در آن زمانها محسوب می شدند که امروزه تنها نامی از آنها باقی مانده است .

اتحاديه هتلداران تهران در سال ۱۳۲۸ همزمان با رشد و توسعه فعاليتهاي جهانگردي راه‌اندازي شد و امسال پس از گذشت ۶۴ سال از تأسيس آن يکي از قديمي ترين اتحاديه‌ها در کشور محسوب مي‌شود. اين اتحاديه از زمان تأسيس نقش مؤثر و بسزايي در توسعه هتلها، کمک به تصويب قوانين مرتبط با اين صنعت و کاهش قوانين دست و پا گير داشته است.

اتحاديه از زمان تأسيس تا کنون فراز و نشيب‌هاي فراواني را پشت سر گذاشته است. پس از پيروزي انقلاب اسلامي به دليل بوجود آمدن شرايط خاص جنگي و کاهش مسافر در کشور صنعت هتلداري نيز متحمل صدمات قابل ملاحظه‌اي شد بطوري که سرمايه‌گذاران علاقه‌اي به سرمايه‌گذاري در اين بخش نداشتند و تعداد هتلهاي تهران که در سال ۱۳۵۷ بالغ بر ۱۲۴ هتل بود امروزه به ۹۵ هتل کاهش پيدا کرده است اما اعضاي قديمي اتحاديه با اعتقاد به اين که هتل سرمايه ملي يک کشور محسوب مي‌شود و با عشق و علاقه فراوان که به اين صنعت داشتند تمام سعي و تلاش خود را در بهبود افکار مسئولين و حفظ سرمايه ها در اين بخش انجام دادند.

    به هنگام ۸ سال جنک تحميلي نيز با تأسيس شرکت تعاوني اتحاديه به رياست و مدير عاملي آقاي احمد معماري‌مقدم و فعاليت آن در خصوص تأمين کالاهاي مصرفي هتلها بخصوص در زمان جنگ تحميلي و کمک به جبهه هاي جنگ موفق به دريافت لوح تقدير و تشکر شدند.

همچنين در سال ۱۳۸۰ با توجه به افزايش تعداد هتلها و هتل‌آپارتمانها و پانسيونهاي تحت پوشش اتحاديه، کميسيون هيأت عالي نظارت طي مصوبه اي تحت عنوان « ضوابط خاص صدور پروانه کسب» نام اتحاديه را به « اتحاديه هتلها و هتل‌آپارتمانهاي استان تهران » تغيير داد.

از ديگر کارهاي مهم انجام شده توسط اتحاديه هتلداران تهران پس از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌توان به تأسيس شرکت تعاوني اتحاديه به رياست و مدير عاملي آقاي احمد معماري‌مقدم و فعاليتهاي آن در خصوص تأمين کالاهاي مصرفي هتلها بخصوص در زمان جنگ تحميلي و کمک به جبهه‌هاي جنگ مؤفق به دريافت لوح تقدير و تشکر شدند.

در حال حاضر هيأت رئيسه اتحاديه متشکل از پنج عضو اصلي و دو عضو علي‌البدل هستند که از طريق برگزاري انتخابات براي مدت چهار سال از سوي اعضاء انتخاب مي‌شوند. افراد منتخب در هيأت رئيسه در راستاي حمايت از سياستهاي توسعه اين بخش فعاليت نموده و همواره با حداقل امکانات از منافع اعضاي خود دفاع کرده‌اند.

   برخي از رؤساي اتحاديه در دوره‌هاي گذشته عبارتند از:

آقايان قباديان، شمس‌الدين اميرعلايي، محمود يوسف‌زاده، اسماعيل ملک‌افضلي، فريدون اميد، مهدي ساطعي‌فرد، مظفر شعري، هرمز پورعزيز و محسن غفاريان در حال حاضر نيز آقاي محمدعلي فرخ‌مهر رياست اتحاديه را عهده‌دار مي‌باشند.

با ادغام انجام شده اتحاديه عهده‌دار وظايف سنگين‌تري شده و کارهاي قابل ملاحظه‌ و ماندگاري را تا کنون به انجام رسانيده است.

اهم وظایف و اقدامات اتحادیه

۱- ارائه پیشنهاد برای تهیه ، تنظیم یا تغییر ظوابط صدور پروانه کسب و انواع پروانه های لازم برای مشاغل ، به مجمع امور صنفی

۲- اجرای مصوبات و بخشنامه های هیات عالی نظارت و کمیسیون نظارت که در چارچوب این قانون به اتحادیه ها ابلاغ می گردد .

۳- ارائه پیشنهاد درباره امور اصناف به مجمع امور صنفی .

۴- صدور پروانه کسب با دریافت تقاضا و مدارک متقاضیان با رعایت قوانین و مقررات مربوطه

۵- ابطال پروانه کسب و تعطیلی محل کسب طبق مقررات این قانون و اعلام آن به کمیسیون نظارت و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای صنفی که بدون پروانه کسب دایر می شوند یا پروانه آنها به عللی باطل می گردد .

۶- تنظیم بودجه سال بعد و تسلیم آن تا آخر دی ماه هر سال به مجمع امور صنفی جهت رسیدگی و تصویب

۷- تنظیم ترازنامه سالانه و تسلیم آن تا پایان خرداد ماه هر سال به مجمع امور صنفی جهت رسیدگی و تصویب

۸- ایجاد تسهیلات لازم برای آموزشهای مورد نیاز افراد صنفی به طور مستقل یا با کمک سازمانهای دولتی یا غیر دولتی

۹- تشکیل کمیسیونهای رسیدگی به شکایات ، حل اختلاف ، بازرسی واحدهای صنفی ، فنی و آموزشی و کمیسیونهای دیگر مصوبات هیات عالی نظارت

۱۰- وصول مالیات ، عوارض و هزینه خدمات به نمایندگی از طرف وزارتخانه ها ، شهرداریها و سازمانهای وابسته به دولت

۱۱- هماهنگی با شهرداری و شورای شهر به منظور ایجاد شهرک های صنفی و تمرکز تدریجی کالاها و معاملات عمده فروشی در میادین و مراکز معین شهری متناسب با احتیاجات شهر طبق مقررات و ظوابطی که به تصویب کمیسیون نظارت برسد .

۱۲- ارائه پیشنهاد به منظور تعیین نرخ کالا و خدمات ، حدود صنفی ، تعداد واحدهای صنفی مورد نیاز در هر سال جهت صدور پروانه کسب به مجمع امور صنفی جهت رسیدگی و تصویب نظارت

اقدامات انجام شده توسط اتحادیه در سالهای گذشته

۱- خرید دوباب آپارتمان از طریق شرکت تعاونی .

۲- تشکیل کمیسیونهای آموزش ، روابط عمومی و تبلیغات ، بازرسی و رسیدگی به شکایات درجه بندی و نرخ گذاری ، انفورماتیک و شورای حل اختلاف با مجوز قوه قضائیه .

۳- تاسیس یگان مقاومت بسیج صنف هتلداران

۴- برگزاری همایشهای صنف هتلداری و شرکت فعال در مراسم و آئین های مختلف

۵- شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی

۶- راه اندازی سیستم ارتباط  رایانه ای مستقیم بین واحدهای تحت پوشش با اداره نظارت بر اماکن عمومی به منظور ثبت آمار مهمان .

۷- همکاری در تهیه لایحه (( قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی )) با سازمان ایرانگردی و جهانگردی وقت ، در خصوص معاف کردن هتلها از پرداخت ۵۰% مالیات و استفاده آنها از تعرفه های صنعتی در مورد هزینه های آب ، برق ، سوخت ، عوارض ، مالیات ، وام بانکی و …

۸- تهیه لایحه در خصوص عوارض شهرداری در ارتباط با تراکم بالا در ساخت و ساز هتلها و پرداخت اقساطی آن و پیشنهاد به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی تهران و پیگیری توسط اتحادیه تا زمان تصویب آن

۹- تهیه آئین نامه اجرایی ماده واحد شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بند ۹ و پیگیری تا تصویب آن

۱۰- تهیه ظوابط ساخت هتل و هتل آپارتمان توسط اتحادیه و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با همکاری شهرداری

۱۱- پیگیری و مستمر در خصوص لغو عوارض گوناگون از هتلها تا تصویب قانون تجمیع عوارض .

۱۲- پیشنهاد و پیگیری در خصوص لغو عوارض تابلو و مجوز نصب تابلو به زبان فارسی و لاتین جهت هتلها و هتل آپارتمانها و … از شورای اسلامی شهر تهران

۱۳- تهیه ضوابط لازم در مورد پانسیونها ارزان قیمت و ساماندهی این نوع واحدها با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان .

۱۴- راه اندازی سایت اینترنتی اتحادیه .

۱۵-  دریافت مجوز استفاده از کانالهای مجاز ماهواره ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت واحدهای تحت پوشش

۱۶- تهیه ضوابط معماری ، ساختمانی ، مدیریتی ، تجهیزاتی ، خدماتی و درجه بندی هتلهای یک تا سه ستاره .

۱۷- تهیه شیوه نامه عملیات اجرایی صدور کارت مدیریت ، پروانه بهره برداری و کارت خدمتگذاری شاغلان هتلداری

۱۸- همکاری با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تهیه و تدوین ضوابط درجه بندی ، استانداردسازی و نرخ گذاری هتلها و هتل آپارتمانها.

۱۹- دریافت مصوبات لازم از سازمان به منظور تایید نرخ اغذیه و اشربه و سیر خدمات و نیز نرخ اتاقها و سوئیت آپارتمان

۲۰- تهیه کتاب راهنمای هتل و هتل آپارتمانهای مجاز تهران .

۲۱- تهیه بروشور امنیتی جهت اطلاع رسانی به مهمانان خارجی

۲۲- همکاری و هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و بانکها به منظور دریافت وام جهت احداث و بازسازی هتلها

۲۳- برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت جهت مدیران و پرسنل شاغل در هتلها

محمدعلی فرخ مهر – ریاست اتحادیه

 

علی اصغر رحمانی – نایب رئیس

 

محمدرضا نوروز بختیاری – خزانه دار

 

بهمن بشاش – دبیر

 

شهرام پور عزیز – بازرس

 

تماس با اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران

میدان هفت تیر – میدان بهار شیراز – ضلع شمال شرقی میدان – شماره ۱۴۱،صندوق پستی : ۱۹۳-۱۵۷۴۵

تلفن:۰۲۱۸۸۸۶۵۲۸۶ – ۰۲۱۸۸۳۲۸۷۵۴

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۸۴۱۵

آدرس پست الکترونیکی : info@tehranhoteling.com

وب سایت : www.tehranhoteling.com

لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=785

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. آیا تنظیم یا تغییر ظوابط صدور پروانه کسب و انواع پروانه های لازم برای مشاغل از وظایف اتحادیه می‌باشد؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش