• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
10
هتلجار بررسی می کند :

آژانس‌های مسافرتی آنلاین همسو یا مانع در صنعت هتلداری ایران

  • کد خبر : 19625
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

اصولا  OTAها یا آژانس‌های مسافرتی آنلاین، در حال حاضر بیشترین نقش را در رزروهای هتل‌های دنیا و به‌ویژه ایران بر عهده‌دارند و در بسیاری موارد، نرخ و شرایط اقامت در هتل‌ها را تعیین می‌نمایند. نخستین OTA ها، در اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کردند و ابتدا بلیت‌های هواپیمایی را ارائه می‌کردند و سپس به […]

اصولا  OTAها یا آژانس‌های مسافرتی آنلاین، در حال حاضر بیشترین نقش را در رزروهای هتل‌های دنیا و به‌ویژه ایران بر عهده‌دارند و در بسیاری موارد، نرخ و شرایط اقامت در هتل‌ها را تعیین می‌نمایند.

نخستین OTA ها، در اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کردند و ابتدا بلیت‌های هواپیمایی را ارائه می‌کردند و سپس به سمت رزرو هتل نیز گرایش پیدا کردند اما تا اواسط دهه ۱۳۹۰، آنلاین واقعی نبودند.

طی سال‌های اخیر، OTA های زیادی به حوزه هتلداری کشور، علاقه‌مند شده و تلاش کرده‌اند تا با روش‌های مختلف نظیر ایجاد پنل در بخش رزرواسیون هتل‌ها، اتصال کامل به PMS هتل‌ها، پذیرش ریسک و تأییدیه رزرو اتاق و سپس اقدام به رزرو در هتل و نهایتاً گارانتی اتاق‌های هتل‌ها، شرایط را برای رزرو آنلاین اتاق در هتل‌ها برای میهمانان فراهم نمایند؛ البته در این مسیر، مشکلات فراوانی خصوصاً در تعیین فروش اتاق، ایجادشده و رویه مشخص و یکسانی در این خصوص توسط هتل‌ها بکار گرفته نشده است.

رقابت نامناسب و غیر شفاف برخی از OTA ها در صنعت هتلداری کشور، خصوصاً در تعیین نرخ و تخصیص اتاق، مشکلات جدی را برای مدیران هتل‌ها و مسئولین رزرواسیون ایجاد کرده است. علاوه بر آن، امکان رزرو بسیاری از اقامت گاه‌های غیرمجاز و خانه مسافرها از طریق OTA ها، رقابت غیرمنصفانه‌ای با هتل‌ها ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد علیرغم نقش و انتظاری که از OTA ها وجود دارد، فعلاً تنها به فروش آنلاین اتاق‌ها توجه کرده و در خصوص بسیاری موارد مرتبط نظیر فروش دیگر امکانات و خدمات هتل‌ها، تحریک تقاضا و تلاش در جهت ترغیب مردم به سفر و اقامت در هتل، اتصال آنلاین به سیستم رزرواسیون هتل و مواردی ازاین‌دست، بی‌توجه بوده‌اند. انتظار می‌رود وزارت گردشگری و تشکل‌های مرتبط با حوزه اقامت، فعالانه‌تر به این موضوعات بپردازند.

هتلجار این OTAها را هم جزو بدنه صنعت هتلداری ایران دانسته و سعی دارد که در گزارش‌هایی عملکرد آن‌ها را رصد و در این خصوص شفاف‌سازی نماید.

لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=19625

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش