• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

نمایشگاه «خلوت خط» پذیرای دیدگاه منتقدان است

  • کد خبر : 17091
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶ دسته‌بندی: اصفهان کد خبر: ۱۴۰۲۰۶۱۱۰۷۳۸۸ خبرنگار : ۵۰۶۲۴ چاپ ایسنا/اصفهان نمایشگاه «خلوت خط» که این روزها در نگارخانه صفوی برپاشده است با ارائۀ آثاری از بانویی هنرمند و البته نوجوان، به صورت نقاشی‌خط و خطاطی در سبک‌های سطرنویسی، کتابت، گواش و چلیپا و با هدف دریافت نگاه انتقادی بازدیدکنندگان در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.
الهه مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه نمایشگاه «خلوت خط» اولین نمایشگاه انفرادی‌ او است، اظهار کرد: تاکنون در هیچ نمایشگاه گروهی دیگری نیز شرکت نکرده بودم و به همین دلیل هدفم از برگزاری نمایشگاه «خلوت خط» این بود که آثار من به‌عنوان یک هنرمند تازه‌کار، مورد قضاوت مردم و سایر هنرمندان قرار بگیرد و ازاین‌رو علاقه‌مند به گرفتن بازخورد از دیگران نسبت به آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه هستم.
هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه «خلوت خط» که در ۱۷ سالگی موفق به برگزاری این نمایشگاه شده است، به عنوان نمایشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: طرح‌ها و درواقع آثاری که خلق کرده و در این نمایشگاه ارائه کرده‌ام ساده، خلوت و به عبارتی طرح‌هایی کاملاً معمولی ه..

  • شنبه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: ۱۴۰۲۰۶۱۱۰۷۳۸۸
  • خبرنگار : ۵۰۶۲۴
  • چاپ

ایسنا/اصفهان نمایشگاه «خلوت خط» که این روزها در نگارخانه صفوی برپاشده است با ارائۀ آثاری از بانویی هنرمند و البته نوجوان، به صورت نقاشی‌خط و خطاطی در سبک‌های سطرنویسی، کتابت، گواش و چلیپا و با هدف دریافت نگاه انتقادی بازدیدکنندگان در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.

الهه مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه نمایشگاه «خلوت خط» اولین نمایشگاه انفرادی‌ او است، اظهار کرد: تاکنون در هیچ نمایشگاه گروهی دیگری نیز شرکت نکرده بودم و به همین دلیل هدفم از برگزاری نمایشگاه «خلوت خط» این بود که آثار من به‌عنوان یک هنرمند تازه‌کار، مورد قضاوت مردم و سایر هنرمندان قرار بگیرد و ازاین‌رو علاقه‌مند به گرفتن بازخورد از دیگران نسبت به آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه هستم.

هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه «خلوت خط» که در ۱۷ سالگی موفق به برگزاری این نمایشگاه شده است، به عنوان نمایشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: طرح‌ها و درواقع آثاری که خلق کرده و در این نمایشگاه ارائه کرده‌ام ساده، خلوت و به عبارتی طرح‌هایی کاملاً معمولی هستند و به همین دلیل هم خلوت خط را برای عنوان نمایشگاه انتخاب کردم.

او درخصوص تکنیک آثار و جنس کاغذی که به‌عنوان بوم استفاده شده است نیز اظهار کرد: تعدادی از آثار به صورت نقاشی‌خط خلق شده‌اند و بقیه‌ در سبک‌های نستعلیق و کتابت و غیره خطاطی شده‌اند. تکنیک آثار نیز سطرنویسی، کتابت، گواش و چلیپا است که بر کاغذ گلاسه و مقوای فابریانا نوشته شده‌ است.

نمایشگاه «خلوت خط» پذیرای دیدگاه منتقدان است

مظاهری با اشاره به اینکه در نمایشگاه «خلوت خط» ۲۷ اثر را ارائه کرده‌است، گفت: اندازه و ابعاد آثار ارائه‌شده نیز طیف متنوعی را شامل می‌شود، اما بزرگ‌ترین آثار دارای طول ۹۵ و عرض ۵۰ سانتی‌متر و کوچک‌ترین آن‌ها طول ۳۵ سانتی‌متر و عرض ۲۵ سانتی‌متر دارد.

بانوی هنرمند «خلوت خط» با بیان اینکه از ۸ سالگی به حیطه خطاطی وارد شده و از سال ۱۳۹۹ نیز به طور جدی نزد استاد عراقچی و استاد فریدونیان در این زمینه آموزش دیده است،اضافه کرد: از ابتدای تابستان، مشغول خطاطی و فراهم‌ کردن مقدمات برگزاری این نمایشگاه بودم و این موضوع نیز شایان ذکر است که نمایشگاه «خلوت خط» موضوع واحد ندارد و آثار آن با موضوعات متنوعی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند.

او در پایان افزود: در بیانیه نمایشگاه نیز آمده است که «این نمایشگاه یادبودی برای اکنون، آینده و شروعی برای یک مسیر طولانی است. مسیری که تلألو زیبایی و شهود است و هدف دیگر از به تماشا گذاشتنِ این تلاش مختصر، نقد و نظرخواهی از شما فرهیختگان برای پیشرفت بهتر در وادی هنر و ساحت هر خوشنویسی است.»

نمایشگاه «خلوت خط» پذیرای دیدگاه منتقدان است

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای خطاطی‌های نمایشگاه «خلوت خط» تا ۱۵ شهریورماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=17091

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش