پایگاه خبری هتلجار – بدون شک چگونگی برخورد کارکنان هتل با میهمانان، نقش بسیار زیادی را در رضایت از عملکرد هتل ایفا میکند. در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی رشته هتلداری، دو شکل از نحوه برخورد با میهمانان هتل را معرفی میکنیم. با پایگاه خبری هتلجار همراه باشید.
كاركنان هتل برای تائيد سخنان ميهمان میتوانند به دو گونه عمل كنند:
۱ – حالت مؤدبانه : با گفتن عباراتی نظیر of course sir، sure sir، definitely sir
۲ – حالت غیر مودبانه : با گفتن عباراتی نظیر yes و ok
در نتيجه هنگام پاسخگویی به میهمان و یا زمانی که قصد داریم حرف یا عمل او را تائید کنیم، بایستی از جملاتی مانند حتما، مطمئنا و … استفاده شود.
مثالی از یک مکالمه مودبانه میان میهمان و پرسنل هتل را در ادامه مشاهده مینمایید.
Guest: could I have a glass of water
Staff: definitely sir
میهمان: من میتوانم یک لیوان آب داشته باشم؟
کارمند هتل: مطمئنا آقا
نکته بسیار مهم: در صنعت هتلداری هیچگاه نباید از کلمه OK برای تائید حرف دیگران استفاده کرد.