• امروز : چهارشنبه - ۱۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 9 October - 2024
2

معاونت مطبوعاتی به شکل قبلی جوابگوی همه حوزه‌ها نبود

  • کد خبر : 68615
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۵ دسته‌بندی: رسانه کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۱۹۱۳۷۸۵ خبرنگار : ۷۱۴۰۸ چاپ دانشیار دانشگاه تهران می‌گوید: به‌روز شدن و متناسب با تغییر و تحولات فناورانه و اطلاعات پیش رفتن یک امر ضروری است که در معاونت مطبوعاتی شکل گرفته و باید دید تکلیف این تغییرات چگونه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، عبدالله بیچرانلو، دانشیار دانشگاه تهران درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: عنوان جدید مزیت‌هایی دارد که تحولات جدید رسانه‌ها را در نظر گرفته و لحاظ می‌کند. فضای شکل گرفته امروز در رسانه‌های جدید با توجه به همگرایی رسانه‌ها به نحوی است که کلمه مطبوعات می‌توانست آن را محدود کنند، چراکه امروز فضا به سمت دیجیتال رفته است و این همگرایی باعث شده تا رسانه‌های جدیدی شکل بگیرند و حوزه‌های گوناگونی را برای معاونت تعریف می‌کند که عنوان قبلی نمی‌توانست به شکل کامل پوشش‌دهنده این فعالیت باشد.
او در ادامه به تبعات این تغییر اشاره و اظهار کرد: این بازعنوان‌گذاری حتما در ساختار نیز تبعاتی به همراه خواهد داشت و باید این نیز لحاظ شود. حالا باید دید با توجه به این تغییرات ..

  • یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۱۹۱۳۷۸۵
  • خبرنگار : ۷۱۴۰۸
  • چاپ

دانشیار دانشگاه تهران می‌گوید: به‌روز شدن و متناسب با تغییر و تحولات فناورانه و اطلاعات پیش رفتن یک امر ضروری است که در معاونت مطبوعاتی شکل گرفته و باید دید تکلیف این تغییرات چگونه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عبدالله بیچرانلو، دانشیار دانشگاه تهران درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: عنوان جدید مزیت‌هایی دارد که تحولات جدید رسانه‌ها را در نظر گرفته و لحاظ می‌کند. فضای شکل گرفته امروز در رسانه‌های جدید با توجه به همگرایی رسانه‌ها به نحوی است که کلمه مطبوعات می‌توانست آن را محدود کنند، چراکه امروز فضا به سمت دیجیتال رفته است و این همگرایی باعث شده تا رسانه‌های جدیدی شکل بگیرند و حوزه‌های گوناگونی را برای معاونت تعریف می‌کند که عنوان قبلی نمی‌توانست به شکل کامل پوشش‌دهنده این فعالیت باشد.
او در ادامه به تبعات این تغییر اشاره و اظهار کرد: این بازعنوان‌گذاری حتما در ساختار نیز تبعاتی به همراه خواهد داشت و باید این نیز لحاظ شود. حالا باید دید با توجه به این تغییرات تکلیف آنها چگونه خواهد بود و در شیوه جدید و نامگذاری جدید این تبعات چگونه لحاظ می‌شوند. به طور مثال بخش رسانه‌های دیجیتال در وزارت ارشاد حال تکلیفش چگونه است و چطور به آن رسیدگی خواهد شد.

معاونت مطبوعاتی به شکل قبلی جوابگوی همه حوزه‌ها نبود

این فعال رسانه همچنین به ضرورت تغییر عنوان معاونت تاکید کرد و افزود: اینکه ضرورت تغییر نام وجود داشت و معاونت مطبوعاتی به شکل قبلی خود جوابگوی نیاز همه رسانه‌ها نبود مورد تایید و تحسین است، اما اینکه به لحاظ درون ساختاری در وزارت ارشاد برای باقی موارد چه فکری شده است باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد. آنچه که به نظر می‌رسد در اصل ماجرا این ضرورت احساس می‌شد و باید متناسب با تغییر و تحولات فناوری و اطلاعات این نامگذاری حتما تغییر می‌کرد.
بیچرانلو تاکید کرد: نام‌گذاری علاوه بر جنبه سمبلیک و نمادین، تبعات حقوقی و ساختاری نیز دارد که می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های جدید باشد. بعضی از رسانه‌ها که در شمول همراهی‌ها نبودند با این تغییرات حالا در تعامل قرار می‌گیرند و یا تکلیف حقوقی بعضی از موارد که پیش از این روشن نبوده، روشن می‌شود. فعالیت برخی از رسانه‌ها که مراجعه‌کننده کدام بخش باشند نیز تعیین تکلیف می‌شود. هنوز جزییات تغییر اعلام نشده و مشخص نیست معاونت با این تغییر چه اهدافی را دنبال می‌کند، اما ضرورت داشتن و متناسب با فضای فناوری اطلاعات، حقوقی و فعالیت گسترده رسانه‌ها پیش رفتن ضرورت داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=68615

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد


برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش