• امروز : شنبه - ۱۷ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 December - 2024
1

عربستان سراغ چینی‌ها رفت

  • کد خبر : 63331
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۳

دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵ دسته‌بندی: گردشگری و میراث کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۱۳۰۹۰۸۱ خبرنگار : ۷۱۰۲۱ چاپ سازمان گردشگری عربستان سعودی، بزرگترین کمپین سفر خود را در چین با عنوان «سفر اکتشافی به عربستان را آغاز کنید» راه‌اندازی کرد.
به گزارش ایسنا، چینی‌ها در کنار آمریکایی‌ها لقب پرخرج‌ترین گردشگران دنیا را دارند و یکی از پرجمعیت‌ترین بازارهای گردشگری جهان به شمار می‌آیند. تا پیش از همه‌گیری کرونا و در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵۵ میلیون چینی به خارج از این کشور سفر کرده بودند، درحالی‌که بیش از ۲۵۵ میلیارد دلار در خارج از مرزهای این کشور خرج کرده بودند.
عربستان که درحال اجرای برنامه‌های بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ با هدف جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر است، اکنون سراغ بازار گردشگری چین رفته است. این کشور در کمپینی که در شانگهای و دیگر شهرهای چین راه انداخته، بیش از ۴۰۰ شریک تجاری و تأثیرگذاران رسانه‌ای را به مشارکت گرفته و سفر اکتشافی به عربستان را پیشنهاد کرده است.
در این کمپین به مدت یک هفته، فرهنگ، میراث و طبیعت عربستان در اسکله شانگهای به نمایش گذاشته شد. این رویداد بنابر گزارش رسانه‌های چین، بیش از ۸۰ هزار..

  • دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: ۱۴۰۲۰۹۱۳۰۹۰۸۱
  • خبرنگار : ۷۱۰۲۱
  • چاپ

سازمان گردشگری عربستان سعودی، بزرگترین کمپین سفر خود را در چین با عنوان «سفر اکتشافی به عربستان را آغاز کنید» راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، چینی‌ها در کنار آمریکایی‌ها لقب پرخرج‌ترین گردشگران دنیا را دارند و یکی از پرجمعیت‌ترین بازارهای گردشگری جهان به شمار می‌آیند. تا پیش از همه‌گیری کرونا و در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵۵ میلیون چینی به خارج از این کشور سفر کرده بودند، درحالی‌که بیش از ۲۵۵ میلیارد دلار در خارج از مرزهای این کشور خرج کرده بودند.

عربستان که درحال اجرای برنامه‌های بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ با هدف جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر است، اکنون سراغ بازار گردشگری چین رفته است. این کشور در کمپینی که در شانگهای و دیگر شهرهای چین راه انداخته، بیش از ۴۰۰ شریک تجاری و تأثیرگذاران رسانه‌ای را به مشارکت گرفته و سفر اکتشافی به عربستان را پیشنهاد کرده است.

در این کمپین به مدت یک هفته، فرهنگ، میراث و طبیعت عربستان در اسکله شانگهای به نمایش گذاشته شد. این رویداد بنابر گزارش رسانه‌های چین، بیش از ۸۰ هزار بازدیدکننده داشت.

افزون بر این کمپین و نمایشگاه در بندر شانگهای، مجموعه‌ای از فیلم‌های عربستان در تلویزیون ملی و پلتفرم‌های دیجیتالی بزرگ چینی مانند Ctrip، Huawei Mafengwo و Tencent پخش شد. بیش از ۵۰۰ میلیون شهروند چینی مخاطب این پلتفرم‌ها هستند و این فیلم‌ها با هدف جذب و ارتباط با مخاطب چینی منتشر شدند، درحالی‌که مسافران را به صورت دیجیتالی قادر می‌سازند به صورت مجازی برخی جاذبه‌های عربستان، مانند چادرهای بادیه‌نشین سنتی، کاروان‌های شتر، آسمان شب، مکان‌های تاریخی مانند دیریه و ماجراجویی در AlUla و دریای سرخ را تجربه کنند.

فهد حمیدالدین ـ مدیرعامل سازمان گردشگری عربستان سعودی ـ چین را بازار استراتژیک و کلیدی در گردشگری دانسته و گفته است: این کمپین با استقبال نزدیک به ۱۰۰ هزار بازدیدکننده چینی مواجه شده است. عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه پذیرای پنج میلیون مسافر از چین باشد. کمپین فعلی که به عنوان بزرگترین کمپین تاریخ عربستان توصیف می‌شود، به دنبال تقویت این تلاش‌ها و حفظ رشد سریع گردشگری است.

الحسن الدباغ ـ رئیس بازارهای آسیا و اقیانوسیه در سازمان گردشگری عربستان ـ نیز بر مشارکت رو به رشد با چین تاکید کرد و از تلاش عربستان برای تسهیل خدمات ویزا برای گردشگران چینی به عنوان مقصد مورد تاکید عربستان خبر داد.

مقامات عربستانی همچنین گفته‌اند این کمپین به موفقیت اولیه دست یافته است؛ چرا که رزورها از چین با افزایش شگفت‌انگیز ۲۷۷ درصدی مواجه شده است.

عربستان که طبق گزارش سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ رتبه دوم سریع‌ترین کشورهای جهان در رشد گردشگری را داشت، برای رسیدن به ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده از این کشور تا سال ۲۰۳۰ و توقف وابستگی به نفت، رقابت شدیدی را برای کسب میزبانی رویدادهای ورزشی و فرهنگی آغاز کرده است. این کشور به تازگی موفق شده است در رقابت با کره جنوبی و ایتالیا، حق میزبانی از اکسپو ۲۰۳۰ را به‌دست آورد، درحالی‌که میزبان بازی‌های زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ و جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ است و به مقصدی ثابت برای برگزاری مسابقات فرمول یک و گلف تبدیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
لینک کوتاه : https://hoteljar.ir/?p=63331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نماد

نماد

<script>” title=”<script>
<script>

برچسب ها
اجتماعی > حقوقی و قضایی استان ها > آذربایجان شرقی استان ها > اصفهان استانها > تهران استانها > خراسان جنوبی استان ها > خراسان رضوی استان ها > خراسان شمالی استان ها > خوزستان استانها > خوزستان استان ها > زنجان استان ها > سمنان استانها > سمنان استان ها > فارس استان ها > قم استان ها > لرستان استان ها > مازندران استان ها > مرکزی استان ها > همدان استان ها > کردستان استان ها > کرمان استان ها > گلستان استان ها > گیلان سیاست > احزاب و تشکلها سیاست > امنیتی و دفاعی سیاست > دولت سیاست > رهبری سیاست > سایر سیاست > سیاست خارجی سیاست > مجلس سیاسی > دولت سیاسی > سیاست داخلی سیاسی > مجلس عکس > خبری عکس > دریافتی فرهنگی و هنری > ادبیات و کتاب فرهنگی و هنری > تجسمی و موسیقی فرهنگی و هنری > دین و اندیشه فرهنگی و هنری > رسانه فرهنگی و هنری > سینما و تئاتر فرهنگی و هنری > فرهنگ حماسه فرهنگی و هنری > فرهنگ عمومی فرهنگی و هنری > گردشگری و میراث فیلم > سیاست ویدئو > خبر ویدئو > گزارش