کد خبر: ۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
بازاریابی آنلاین هر روز پیچیده‌تر می‌شود؛ به‌خصوص برای هتلدارانی که باید در مورد این نوع تاکتیک‌ها بیشتر بدانند و در سایت‌های جست‌وجو برای هتل‌ها موقعیت بهتری را نسبت به سایر هتل‌ها پیدا کنند. مطلب پیش رو توسط مهدی نوابی، عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک ایران نوشته شده است.
به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار و به نقل از دنیای اقتصاد، بازاریابی آنلاین هر روز پیچیده‌تر می‌شود؛ به‌خصوص برای هتلدارانی که باید در مورد این نوع تاکتیک‌ها بیشتر بدانند و در سایت‌های جست‌وجو برای هتل‌ها موقعیت بهتری را نسبت به سایر هتل‌ها پیدا کنند.

متخصصان بازاریابی الکترونیک برای هتل‌ها 15 نکته کلیدی مهم در این مسیر را برشمرده‌اند که در ادامه به این موارد اشاره و آنها را توضیح خواهیم داد:

1- شخصی‌سازی: مسافران در سایت‌های متنوعی به دنبال هتل مورد نظر خود می‌گردند، از این ‌رو این موضوع بسیار حیاتیست که شما فضای اختصاصی خود را در اینترنت داشته باشید؛ وب‌سایت، وبلاگ و...

توجه کنید که شبکه‌های مجازی خانه خود شما نیستند اگرچه به حضور در آنها نیاز دارید. سرمایه‌گذاری روی راه‌اندازی وب‌سایت در کنار ابزارهای مناسب SEO مواردی حیاتی برای بازاریابی دیجیتال شما هستند.

2- SEO جدید: بهینه‌سازی جست‌وجو بر مبنای استانداردهای جست‌وجوی گوگل و پیاده‌سازی آن برای جست‌وجوی بهتر در اینترنت بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

3- رزرو موبایلی: از مهم‌ترین نکات است و در حال حاضر به‌عنوان یک ضرورت به آن نگاه می‌شود؛ نه به‌عنوان یک اختیار. 

در حال حاضر حدود 25 درصد از حجم رزرو هتل‌ها از طریق موبایل انجام می‌شود. این موضوع برای رده سنی جوان‌تر طبق آمار تا 38 درصد بیشتر است.

4- ترک رزرو: آیا می‌دانستید که حدود 98 درصد از کسانی که از وب‌سایت هتل استفاده می‌کنند قبل از اتمام روند خرید سایت را ترک می‌کنند؟ 

بنابراین باید پرسید که چگونه هتل‌ها می‌توانند از این رقم بسیار بالا جلوگیری کنند؟

 استفاده از ابزارهای «ترک رزرو» یکی از این راه‌ها است. این ابزار برای شناخت و ارسال دوباره ایمیل و بازاریابی خلاقانه، برای کسانی است که روند رزرو را ترک می‌کنند. سایت به روز، وب سایت سازگار با موبایل و توجه به موارد زیر از دیگر نکاتی است که می‌تواند در این خصوص به شما کمک کند. 39درصد از بازدیدکنندگان وب‌سایت در مرحله اول تنها به نگاه کردن و چرخیدن در وب‌سایت بسنده می‌کنند و نیاز به جست‌وجوی بیشتر دارند؛ 37 درصد، قیمت‌ها را با موارد دیگر مقایسه می‌کنند؛ 21 درصد از آنان نظرات دیگر مسافران را جویا می‌شوند؛ 13درصد به دلیل طولانی بودن مسیر رزرو از ادامه مسیر منصرف می‌شوند؛‌ 9 درصد به دلیل مسائل فنی مانند از دست رفتن اتصال به اینترنت از دست می‌روند؛ 7 درصد به دلیل قوانین و محدودیت‌های پرداخت از ادامه روند خرید صرف‌‌نظر می‌کنند.

5- اَبَر جست‌وجو: راه زیادی برای دستیابی به این ابزار که برای هتل‌ها قابل استفاده باشد وجود دارد.

6- پرداخت موبایلی: این یکی از مهم‌ترین نکات برای انگیزش مخاطب به جهت اتمام روند خرید است.

7- داشتن خانه شخصی: هتل‌ها، وب‌سایت و فضای شخصی خود را دارند و اطلاعات را بنابر خواسته و نیاز مخاطب آماده و ارائه می‌کنند.

8- سرمایه‌گذاری روی شبکه اجتماعی: در حال حاضر همه به این موضوع واقف هستند که کسب‌وکارها برای فعالیت حقوقی در فضای شبکه‌های اجتماعی نیاز به پرداخت مبلغی به‌عنوان هزینه فعالیت دارند. بنابراین سرمایه‌گذاری هم به صورت منابع مالی و هم منابع انسانی برای مجموعه‌های گردشگری بسیار حیاتی است.

9- محتوای مبتنی بر اشخاص: هتل‌ها باید محوریت اطلاعات را بر مبنای کاربر قرار دهند و نیازها و خواسته‌های مشتریان را به خوبی بشناسند.

10- بازاریابی برنامه‌ریزی شده: داشتن استراتژی‌های بلندمدت برای بازاریابی دیجیتال از ابزارهای مهم کار است.

11- محتوای صوتی تصویری: بیان مطالب و اطلاعات به زبان صوتی و تصویری یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای بسیاری از برندها است که بتوانند محتوای مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت‌های خود و شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود در میان بگذارند.

12- استراتژی مبتنی بر تجربه: مشتریان ترجیح می‌دهند به هتلی وفادار بمانند که به ویژگی‌ها، خواسته‌ها و نیازهای آنان توجه داشته باشد. به‌عنوان مثال اینترنت رایگان، دسترسی به رویدادهای ویژه، نمایش‌های لباس و مد، دسترسی VIP و... از جمله مواردی است که می‌تواند مشتریان ثابت و وفادار بسازد.

13- نزدیک بودن به تکنولوژی: 91 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند، دائما از این ابزار استفاده می‌کنند و هتل‌ها نیز باید از این مزیت برای بازاریابی خود استفاده بهینه داشته باشند.

14- نسل جدید: توجه به نسل جدید به طور ویژه از جمله مواردی است که به هتل‌ها در بازاریابی دیجیتالی کمک می‌کند.

15- رویکرد جامع برای مدیریت درآمد: تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، هتلداران را وادار می‌کند که از استراتژی‌های جدید بازاریابی و فروش استفاده کنند تا بتوانند به مشتریان هنگام تصمیم‌گیری کمک و به درستی منابع درآمدی خود را مدیریت کنند.


مهدی نوابی

عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
hoteljar
رامین وهابی راد
|
hoteljar
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
hoteljar
0
0
hoteljar بسیار مفید بود این مطالب
hoteljar
رامین وهابی راد
|
hoteljar
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
hoteljar
0
0
hoteljar بسیار مفید بود این مطالب
hoteljar
رامین وهابی راد
|
hoteljar
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
hoteljar
0
0
hoteljar بسیار مفید بود این مطالب