کد خبر: ۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس جامعه تورگردانان ایران در مصاحبه با هتل‌جار:
دکتر ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران معتقد است: اینکه بایستی همه ساله و در یک تاریخ مشخص نرخ هتل‌ها افزایش یابد، هیچ ضرورتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار، ابراهیم پورفرج ضمن معرفی خود به عنوان رئیس جامعه تورگردانان کشور و بنیان‌گذار تورهای ورودی در کشور، در مورد موضوع نرخ‌گذاری و افزایش نرخ هتل‌ها اظهار داشت:« اینکه بایستی همه ساله و در یک تاریخ مشخص نرخ افزایش یابد، هیچ ضرورتی ندارد. به نظر من نرخ‌گذاری بایستی با در نظر گرفتن شرایط بازار صورت گیرد ولیکن متاسفانه مدیریت هتل در کشور ما به شیوه‌ی کاملا احساسی انجام می‌شود و مبنای علمی ندارد ».

رئیس جامعه تورگردانان در خصوص اختلاف میان هتلداران و سازمان میراث فرهنگی در موضوع نرخ‌گذاری، گفت:« همه ساله شاهد افزایش نرخ 25 درصدی هتل‌ها بودیم. ولی امسال شخصا به این موضوع اعتراض کردم و در جلسه‌ای که میان هتلداران، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و بنده به عنوان نماینده‌‌ی آژانس‌های مسافرتی تشکیل شد، پیشنهاد کردم برای نرخ‌گذاری معیار و ملاکی مشخص کنیم که در آن جلسه مقرر شد ملاک افزایش نرخ هتل‌ها، میزان تورم باشد و با توجه به اینکه در آن زمان میزان تورم در کشور 12 درصد بود، قرار شد نرخ هتل‌ها نیز به همین نسبت افزایش یابد ».

پورفرج افزود:« البته در آن جلسه اختلاف نظرهای بسیاری میان حاضرین به وجود آمد ولی در نهایت همگی برای افزایش نرخ 15 درصدی هتل‌ها تفاهم کردند که البته بعد از پایان جلسه، جناب آقای سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور بنا به دلایلی با این 15 درصد مخالفت کردند که بنده معتقدم زمانی که در آن جلسه تفاهم کردیم، دیگر نباید از قدرت حاکمیتی برای لغو تصمیمات استفاده می‌شد ».

رئیس آژانس گردشگری پاسارگاد تور در مورد ضرورت همکاری متقابل میان هتلداران و آژانس‌های گردشگری گفت: « نکته‌ی مهمی که بایستی در نظر داشته باشیم این است که ما کالایی را به صورت یک پکیج گردشگری به کشورهای مختلف جهان می‌فروشیم و زمانی که این کالا فروخته شد، قیمت در دست مشتریست. هتلدارها و آژانس‌ها بایستی در تعامل، همکاری و هماهنگی با هم باشند. در کشوری مانند ترکیه این آژانس‌ها هستند که برای هتل‌ها مسافر پیدا می‌کنند اما متاسفانه در ایران این همکاری و تعامل میان آژانس و هتل دیده نمی‌شود ».

ابراهیم پورفرج در ادامه این مصاحبه به فعالیت خود در زمینه هتل‌سازی اشاره کرد و گفت: « در حال حاضر مشغول احداث بزرگ‌ترین و زیباترین هتل منطقه خاورمیانه هستم که حدود 3 سال برای دریافت مجوز ساخت آن تلاش کرده‌ام. البته در راه ساخت این هتل مشکلات، موانع و سنگ‌اندازیهای بسیاری وجود داشته و دارد که بنده از همین جا اعلام می‌کنم که با وجود تمامی این فشارها، این هتل را خواهم ساخت ».

سرمایه‌گذار هتل فرشته پاسارگاد در خصوص مشخصات و ویژگی‌های این هتل به خبرنگار هتل‌جار گفت: « این هتل در حال ساخت در منطقه فرشته تهران، در ایران بی نظیر است زیرا برای ساخت آن 73 متر در عمق زمین گودال حفر شده است. همچنین طراحی این هتل بر عهده خانم "زاها حدید" است که به عنوان معمار شماره یک جهان شناخته می‌شود. تمامی مهندسان و نظام مهندسی کشور از گروه ما بابت ساخت این هتل حمایت کرده و این سازه را نه تنها یک هتل بلکه به عنوان شاهکار معماری معرفی کرده است ».

پورفرج اضافه کرد: « برای ساخت و بهره‌برداری این هتل بین 2 تا 3 و نیم سال زمان و همچنین در حدود 500 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است که البته این هزینه سوای زمینی است که به عنوان گران‌ترین زمین ایران شناخته می‌شود ».

وی به پروژه و برنامه بزرگ هتل‌سازی خود اشاره کرد و افزود: « در فاز اول این برنامه هتل‌هایی در تهران، اصفهان، یزد و اهواز و همچنین در فاز دوم در شیراز، تبریز، شمال کشور، ارومیه و اردبیل هتل‌هایی احداث خواهد شد که همگی پنج ستاره خواهند بود ».

پورفرج در پایان صحبت‌های خود راه حل اصلی مشکل نرخ‌گذاری هتل‌ها را افزایش تعداد هتل و رقابت میان هتلداران معرفی کرد و اظهار داشت: « زمانی می‌توانیم بحث آزادسازی را مطرح کنیم که رقابت میان هتل‌ها وجود داشته باشد. برای مثال در اصفهان وقتی که 20 هتل پنج ستاره و 30 هتل چهار ستاره وجود داشته باشد، می‌توانیم حرف از آزادسازی بزنیم ولیکن چون رقابتی وجود ندارد پس در نتیجه آزادسازی هم نمی‌توانیم انجام دهیم و از سوی دیگر زمانی که تعداد هتل کم است، هتلدارها هر سال برای افزایش نرخ فشار می‌آورند و سازمان میراث فرهنگی نیز نمی‌تواند تصمیم قطعی و درستی بگیرد ».

این فعال بخش گردشگری به موضوع استانداردسازی هتل‌ها نیز اشاره داشت و گفت: « برای استانداردسازی نیز بایستی ملاک و معیاری متناسب با ویژگی‌ها و خصوصیات مکان و زمان وجود داشته باشد. امروز استانداردها در سطح جهان و در مناطق مختلف متفاوت است ولی متاسفانه کسانی که در راس فرایند استانداردسازی قرار دارند هیچ شناختی نسبت به این مسائل ندارند » .

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
hoteljar
ناشناس
|
hoteljar
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
hoteljar
0
0
hoteljar دکتر ابراهیمِ پور فرج؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
hoteljar
احمدی نیارکی
|
hoteljar
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
hoteljar
1
0
hoteljar کاملا با نظر ایشان موافقم . هتلها هر سال در دونوبت قیمت ها را افزایش می دهند که دلیل آن مشخص نیست .
hoteljar
هتلدار
|
hoteljar
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
hoteljar
0
1
hoteljar با سلام
ایشان لطف کنند نحوه نرخ گذاری تورها را اعلام نمایند ایا نرخ تورهای اژانسها با نرخ پارسال برابری میکند با مقایسه قیمت به دروغگویی ایشان ایمان می اورید
hoteljar
امیر عباس بشاش
|
hoteljar
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
hoteljar
0
1
hoteljar با سلام
به نظر بنده تورگردان ها سعی کنند به کار خودشان برسند و بهتر انجام دهند تا به مسائل هتل ها دخالت کنند
تمامی تورگردان ها به عنوان مثال در قشم همگی دارای خونه های شخصی غیر مجاز هستند که در ایام پیک کاری زمستان و عید قیمت آنها از یک هتل پنج ستاره تاپ در جزایر قناری بالاترمی باشد و خود تورگردان ها باعث افت توریست در همچین شهرهایی شدند با خدمات بد و قیمت های گزاف
جدیدا هم اسم خانه های غیر مجاز و مثل کپر خودشان را گذاشتند هتل آپارتمان بدون هیچ سند و مدرکی از سازمان خاصی و قوانین هتل ها را اجرا میکنند
و پول بیمه، آب ؛برق و حتی هزینه کارگر و خیلی چیزهای دیگر رو هم ندارند
hoteljar
امیر عباس بشاش
|
hoteljar
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
hoteljar
0
1
hoteljar شما به آژانس های مسافرتی دقت کنید طبق قوانین چارتر کردن پرواز ها ممنوع می باشد ولی در پر رفت و آمد ترین اتوبان تهران بیلبورد زده می شود فول چارتر فلان کشور یا شهر و هیچ مسئولی پیگیر نمی باشد در شهرهای توریستی قیمت ذتاق ۲۰۰ تومان هست آژانس ۴۰۰ تومان می فروشد و قیمت بلیط هواپیما نیز ۲ برابر
بعد یک هتل با این همه هزینه های جاری و پنهان می خواهد نسبت به حق خود افزایش قیمت داشته باشند هزار نفر دلواپس پیدا شده ایا از سودشان کم می شود؟؟؟!!!!
hoteljar
محمد
|
hoteljar
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
hoteljar
0
0
hoteljar آقای پورفرج واقعا بعد انقلاب برزگترین مرد گردشگری ایران است که با خلاقیت ها و بر نامه های خاص خود با همه هجمه تبلیغاتی بر علیه کشور هیچوقت تورهای ورودی منقطع نساخت. خدا کمکش کند.