کد خبر: ۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
در حالی که رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی معتقد است هتل‌های مشهد از کیفیت خدمات مناسبی برخوردار هستند، در نقطه مقابل شواهد و نظرات مسافران چیز دیگری حکایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی، هرچه به تعطیلات نوروز نزدیک‌تر می‌شویم، تمرکز بر ارائه خدمات و امکانات گردشگری شهرهای پر مسافر بیشتر می‌شود. 
 
«ولی تیموری» مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اعلام خبر تشکیل کمیسیون درجه بندی هتل‌ها در مشهد طی هفته گذشته، گفت: 32 هتل و مهمانپذیر مشهد، طی هفته گذشته به کمیسیون درجه بندی رفتند. از این میان، حدود 10 مورد موفق به دریافت درجه مورد درخواست نشدند و برای رفع نواقص موجود فرصتی به آنها داده شد تا آنچه با ستاره‌هایشان مغایرت دارد را رفع کنند.

محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی نیز در این باره گفت: معتقد هستیم هتل‌های مشهد به لحاظ کیفیت خدمات مناسبی را ارائه می‌دهند چرا که از یک سو استانداردسازی را حدود 5 سال پیش آغاز کرده‌ایم و از دیگر سو طی 8 سال گذشته بیش از 140 هتل جدید احداث شده ‌است و می‌توان گفت هتل‌های مشهد نو هستند. با این وجود همچون عقاب نظاره گر فعالیت و خدمات دهی هتلداران مشهد هستیم.


اما در نقطه مقابل تجربه و نظرات گردشگران نسبت به خدمات‌دهی هتل‌های مشهد از خبرهای دیگری حکایت دارد. چراکه بیشتر آنها از خدمات‌دهی هتل‌ها ناراضی هستند و خدمات و امکانات را در سطح ستاره و درجه هتل نمی‌دانند.

با این وجود رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ضمن اشاره به این موضوع که جای خالی آموزش نیروی انسانی به شدت در هتلداری احساس می‌شود، افزود: قبول داریم که در بخش آموزش مشکل داریم و سعی در رفع آن خواهیم داشت. 

با این وجود قانعی از استانداردسازی حدود 90 درصد از هتل‌های مشهد خبر داد و افزود: طی روند استانداردسازی، حدود 90 درصد هتل‌ها در درجه خودشان باقی ماندند و درجه حدود 10 درصد هتل‌ها تغییر کرد. چنانکه از این میان تنها 2 درصد با کاهش درجه روبه رو شدند و 8 درصد دیگر افزایش درجه داشتند. 

طبق گفته رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، طی دو سال گذشته تنها 2 هتل با کاهش درجه و ستاره روبه‌رو بوده‌اند و سایر هتل‌ها یا افزایش درجه داشتند یا بر ستاره خود باقی ماندند. با این وجود در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌های مشهد بین 10 تا 15 درصد است و برخی از هتل‌ها تا 70 درصد تخفیف می‌دهند اما همچنان خالی از مسافر هستند. 

هرچند برخی از هتل‌داران معتقدند بازار عرضه و تقاضاست که نرخ را مشخص می‌کند اما آنگونه که به نظر می‌رسد کاستن از خدمات و کاهش نرخ‌ها نیز نمی‌تواند در زمان رکود مسافر چاره‌ساز هتلداران باشد.