کد خبر: ۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
از ادغام هتل‌ها تا به کارگیری جدیدترین نرم افزارهای مدیریتی
صنعت هتلداری دنیا در سال 2016 با در نظر گرفتن سوابق و تجربیات سال‌های قبل، رویکردهای تازه ای را در پیش خواهد گرفت.
به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار، آنچه که در سال 2015 در این صنعت از ادغام گروه هتل های استاروود در ماریوت گرفته تا افزایش درصد اشغال و درآمدها بواسطه به کارگیری برخی سیاست ها و ابزارها و حتی آنچه که در پیرامون این صنعت اتفاق افتاد، همچون خرید HomeAway توسط Expedia بعد از Travelocity و Orbitz همگی نشان از تغییرات تازه در گرایش ها دارد. در همین باره گروه هتل های Killarney با انتشار اینفوگرافی به طور خلاصه مهم ترین گرایش های سال 2016 را بررسی کرده است:

در نخستین گام، اینفوگرافیک مربوطه به مقایسه درآمد صنعت هتل در حدفاصل سال های 2008 تا 2011 پرداخته است و اگر چه در آن ذکری از میزان درآمد در سال های 2012 تا 2015 نشده است اما پیش بینی شده که در سال جاری میلادی، درآمد این صنعت به 550 میلیارد دلار خواهد رسید.


پس از این، درصد اشغال و میانگین نرخ اتاق در سال 2014 میلادی به تفکیک مناطق مختلف جهان آمده است و پیش بینی تداوم افزایش شاخص های این دو در سال جاری شده است. همانطور که پیداست در سال 2014، هتل های اروپا بالاترین میزان درصد اشغال را داشته اند در حالی که بالاترین نرخ میانگین متعلق به منطقه خاورمیانه و افریقا بوده است.


در نوبت مدل های سفر، شواهد حاکی از افزایش هزینه سفرهای تجاری به طور خاص در امریکا دارد به طوری که پیش بینی می شود در میزان افزایش از 6.5 درصد در سال 2015 به 7.5 درصد در سال 2016 برسد. همچنین روند سفرها نشان از افزایش نسل جوان مسافر (سنین بین 25 تا 30 سال) در سال جاری و متعاقبا در سال 2017 دارد.


اما در بررسی نقش تلفن های هوشمند در تصمیم های سفر، از هر 4 مسافر سه مسافر از نقش مهم تلفن های هوشمند در طول سفرهایشان خبر می دهند. این در حالی است که از هر سه نفر، یک نفر معترف است که اتفاقا در طول سفر بیش از زمانی که در خانه هستند، از تلفن هایشان استفاده می کنند.


یکی از جالب ترین بخش های اینفوگراف، اشاره به فراگیر شدن استفاده از نرم افزار به عنوان یک سرویس یا همان Sofrware as a service با مخفف SaaS است که به اذعان شرکت خدمات دهنده نرم افزارهای هتلی، 85 درصد خرید هتل ها را تشکیل می دهد. دلیل اصلی این اقبال هم صرفنظر از رقابت، بی نیازی به هزینه های سخت افزاری اولیه و اختصاص تمام وقت نیروی انسانی برای مدیریت آن است.


در بخش بازاریابی و بررسی مدل های آن نیز با ذکر این مهم که نیمی از رزروهای هتل ها به صورت آنلاین انجام می شود به تمایل بیش از پیش هتل ها به افزایش کانال های ارتباطی گروهی با مشتریان و استفاده از کانال های متنوع بازاریابی اشاره شده است.


متعاقب بحث بازاریابی، در آخرین بخش اینفوگراف به نقش شبکه های اجتماعی در رزروهای هتل پرداخته شده است چراکه بیش از نیمی از رزروها بر اساس نظرات ثبت شده مهمانان پیشین هتل ها در این شبکه ها صورت می گیرد و از این رو نگاه عمیق تری از هتل ها را برای جلب رضایت مهمانان برای افزایش درصد اشغال اتاق های خود می طلبد.