
تاریخچه
در دهه 70 جرقه تاسیس "جامعه هتلداران ایران" با همفکری بزرگان صنعت هتلداری و گردشگری زده شد و در 6 مرداد ماه 1377 به طور رسمی به عنوان جامعه فعالیت خود را آغاز نمود. هم اکنون جامعه هتلداران ایران 31 استان كشور را تحت پوشش دارد. بدین معنی كه هر یك از تشكل های استانی هتلداری كشور دارای یك حق رای در جامعه هتل داران ایران هستند.
اهداف و استراتژی های جامعه هتلداران ایران
- • بهبود وضعیت هتل های ایران از نظر اقتصادی و دفاع از منافع و حقوق ایشان از طریق مجاری قانونی و با حمایت دولت
- • ارائه خدمات هرچه بهتر به مهمانان از طریق یکسان سازی و کنترل استانداردهای هتلداری و دستیابی به عالی ترین راهکارهای اجرایی با استفاده از هم اندیشی تشکلهای هتلداران
- • رفع نواقص و مشکلات هتل ها با حمایت جامعه هتلداران و دولت
- • جذب مهمان خارج از کشور و گسترش گردشگری در ایران
- • تحلیل و بررسی به روز بازارهای جهانی، ایران و نیاز های مهمان جهت ارائه بهترین خدمات به گردشگران
رویکرد های مدیریت جدید
- • انسجام كامل و هماهنگی مناسب دست اندركاران صنعت هتلداری كشور
- • استاندارد سازی هتل ها و ارتقاء سطح کیفیت خدمات هتل ها
- • تهیه برنامه استراتژیك توسعه گردشگری كشور در راستای سیاست های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
- • آموزش تخصصی كاركنان هتلداری و بکارگیری متخصصان این حوزه
- • تشكیل صندوق حمایت از كاركنان صنعت هتداری كشور و ارائه تسهیلات لازم به ایشان
- • تاسیس شركت سهامی عام با حضور حداكثری مدیران، كاركنان، دانشجویان و دست اندركاران صنعت هتلداری كشور
- • ارائه خدمات و مشاوره های تخصصی در خصوص ساخت، تجهیز و خدمات دهی هتل های كشور
- • استفاده بهینه از فناوری های اطلاعات در هتل ها به ویژه در زمینه رزرواسیون و نرم افزارهای هتلداری
- • تامین تجهیزات استاندارد هتلی
- • تعامل با سازمان های مرتبط با امر گردشگری به ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
- • تعامل مناسب با مطبوعات و رسانه ها
- • تعامل مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی
اعضاء جامعه