کد خبر: ۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
اگرچه تعداد خطاهایی که در زمینه هتلداری احتمال ارتکاب آن ها وجود دارد، کم نیستند اما بیش تر آن ها به لطف برنامه های کامپیوتری با روش هایی کاملا در دسترس و ساده قابل حل می باشند. دیگر زمان عدم اطمینان به نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری برای بقا در عرصه رقابت و مراقبت از کسب و کار در برابر موارد پیش بینی نشده گذشته است و امروز با آماده سازی زیر ساخت های لازم می توان مشکلات احتمالی را پیش بینی و از وقوع آن ها جلوگیری و یا به هنگام بروز، راه حل های مناسب را پیدا نمود.

هر کسی ممکن است اشتباه کند و از آنجا که بیش تر خطاهای احتمالی اثر کوچکی دارند، برای ادامه مسیر تنها لازم است تا برخی موارد را یاد بگیریم. با این حال خطاهایی وجود دارد که جبران ارتکاب آن ها بسادگی مقدور نیست و می تواند هزینه های بسیاری به همراه داشته باشد. بسیاری از هتلداران هتل های مستقل اگرچه نمی خواهند مرتکب این دسته خطاها که اثرات مخرب طولانی برجای می گذارند، شوند اما متاسفانه هر سال این خطاها رخ می دهند. بنابر این برای کمک به ایشان در جهت جلوگیری از مواجه و وقوع دوباره احتمالی این خطاها در ادامه نگاهی به مهم ترین آن ها که در سال 2017 باید مراقب آن ها بود، خواهیم داشت:

تردید درباره نیاز به رزرواسیون آنلاین

قسمت اعظم رزروهای هتلی آنلاین هستند بنابراین برخورداری از یک برنامه نرم افزار رزرواسیون بنظر یک حرکت هوشمندانه برای هتل های مستقل به شمار می آید، درست است؟ اما به رغم ایمان به قدرت رزرواسیون آنلاین هنوز برخی هتل ها به دلایلی نیازی به این برنامه ها نمی بینند. به طور مثال فکر می کنند که هتل ها آن ها کوچک تر از آن است که نیازی به رزرواسیون آنلاین داشته باشد و یا آنکه این سیستم ها بسیار پیچیده و یا خارج از بودجه و توان مالی شان می باشند.

اینکه چه دلیلی برای عدم پذیرش رزواسیون آنلاین وجود داشته باشد، مهم نیست چراکه این بزرگ ترین اشتباهی است که یک هتلدار می تواند مرتکب شود. رقابت داخلی در این صنعت دائم در حال افزایش است به ویژه آنکه بسیاری از برندهای متحد و هتل ها در این زمینه تخصصی عمل می کنند. بنابراین بدون ابزارهای رزرواسیون آنلاین به سختی می توان شاهد موفقیت هتل های مستقل در بلند مدت و دوام آن ها در بازار بود.

چه هتل شما از یک گردش مسافر قابل توجه برخوردار باشد و چه هتلی اقتصادی با اتاق های محدود باشد، سیستم نرم افزاری متناسب با بودجه و اندازه و شرایط هتل شما وجود دارد. این انتخاب می تواند از بین شمار زیادی برنامه های نرم افزاری صورت بگیرد که هر روز راه حل های آنان برای کمک به شما بر اساس نیازتان در حال افزایش است.

چشم پوشی از امنیت اطلاعات

اینکه هتل چه اندازه ای دارد مهم نیست، "امنیت اطلاعات" باید اولویت اصلی همه هتلداران باشد. با این وجود برخی هتلداران معتقدند که هتل شان به اندازه کافی مهم نیست تا هدف سرقت اطلاعات قرار بگیرد و یا آنقدر درآمدزا نیستند که نیازی به مراقبت شدید از اطلاعات داشته باشند و همین فرضیات کافی است تا در معرض تهدیدهای خسارت زایی قرار بگیرند.

به هر روی در سال 2017 با تجربه اهمیت امنیت اطلاعات، اصلی ترین مساله به امنیت شبکه مربوط می شود. شبکه، ارتباط بین بخش ها را ممکن می سازد و تمام اطلاعات مورد نیاز را در دسترس قرار می دهد اما مهم درک اهمیت امنیت آن از سوی تمام کارکنان است صرفنظر از اندازه هتل. باید بخاطر داشت که آنچه موجب سرقت اطلاعات می شود، سهولت و فرصتی است که در اختیار سودجویان قرار می دهیم. دقیقا مثل اینکه درب ماشین را برای سهولت استفاده خودتان باز بگذارید.

هر هتل به اطلاعاتی دسترسی دارد که سواستفاده از آنان به هر روشی می تواند عواقب ناخوشایندی برای هتل و حتی مهمانانش به همراه داشته باشد. بنابراین پرداختن به موضوع "امنیت اطلاعات" باید برای هر هتلی به امری واجب و روزانه تبدیل شود و نه موضوعی فرعی و اختیاری.

از دست دادن فرصت ها برای بهبود بهره وری

دیگر استفاده از ابزارهای انفورماتیک به امری کاربردی و فراگیر تبدیل شده است. اپلیکیشن های بسیاری به شکل نرم افزار وجود دارند که فعالیت های روزانه متعددی را در یک هتل آسان می سازند و راه حل های مناسبی برای بسیاری از مشکلات پیش بینی نشده و ناگهانی دارند.

همه می دانیم که از دست دادن زمان به معنای از دست دادن سرمایه است اما این تمام خسارتی که فکر می کنیم نیست. از دست دادن منابعی همچون زمان و سرمایه تاثیرات منفی بسیاری بر جنبه های مختلف هتل شما می گذارند. از خسارت های ساختاری گرفته تا خسارت های سازمانی و لطماتی که به حسن شهرت شما وارد می سازند بنابراین برای پرهیز از این خسارات های احتمالی لازم است تا هم اطلاعات و آگاهی های خود را و هم ابزارهای انفورماتیکی که دراختیار دارید، بروز نگاه دارید.

پس از یک سو، نرم افزارهای مدیریتی که بیش ترین عملکردهای روزانه یک هتل را انجام می دهند برای کارکرد آسانتر و کارآمدتر باید در سطح عالی رقابتی نگهداری شوند و از سوی دیگر امنیت این اطلاعات تا جایی که ممکن است به شکل موثری حفظ گردد.