کد خبر: ۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
معاون گردشگری وامورزائرین استانداری فارس با بیان اینکه هتل ها برای برآورده کردن احتیاجات منطقی میهمانان و سرویس دهی مطلوب و برآورده ساختن نیاز آنان نقش مهمی ایفا می کنند، اضافه کرد: جلب رضایت میهمانان بهترین تبلیغ برای هتل ها خواهد بود به همین دلیل هتل ها نقش بسیاری در جذب توریست دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری فارس، شاپور رستمی؛معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در در جلسه کمیته تاریخی و فرهنگی شهر شیراز با اشاره به اینکه حدود 1400 راهنمای گردشگری آموزش دیده در استان وجود دارد، افزود:باید از تمام ظرفیت راهنمایان گردشگری در سطح استان استفاده شود و در اماکن گردشگری می بایست از راهنمایان بومی مسلط و خبره بهره گرفته شود.


رستمی با بیان اینکه نرخ گذاری ورودی اماکن گردشگری باید بر مبنای اولویت ثبت جهانی و ملی صورت گیرد، ادامه داد:باید قیمت ها و نرخ های اماکن گردشگری بصورت کارشناسی شده اخذ شود.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ابراز داشت: به منظور توسعه و گسترش حضور گردشگران باید هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاههای ذی ربط برای بهره حداکثری از تمام ظرفیت های استان صورت گیرد.
رستمی در بخش دوم سخنان خود به وضعیت هتل ها پرداخت و ابراز داشت: هتل ها باید در تمام طول سال با تعادل و توازن در قیمت ها بیشترین بهره را از حضور گردشگران داخلی و خارجی ببرند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با اشاره به اهمیت فوق العاده آموزش در بحث هتلداری تصریح کرد: با توجه به فراگیر شدن گردشگری در سطح دنیا و نقش مهم و جدی صنعت گردشگری در افزایش سهم ناخالص ملی لازم است تمامی هتلداران استان آموزش‌های ضروری را به کارکنان خود بدهند.
اضافه کرد: باید توسعه در زمینه گردشگری را به صورت هدفمند دنبال کنیم و با حمایت از واحد های اقامتی و توسعه آنان واحد های گردشگری و اقامتی، از این ظرفیتها بهره مند شویم.