کد خبر: ۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
اصغر نبیل اظهار داشت: این آمارها بیشتر به یک بازنگری و رقابت با بخش‌های دیگر شبیه است درحالی‌که در مقابل آماری مبنی بر پایین بودن نرخ رشد اشتغال هتل‌ها هم اعلام می‌شود که نشان می‌دهد بازار هتل‌ها اصلاً خوب نیست...
ک فعال صنعت گردشگری می‌گوید: آمار افزایش تعداد گردشگران بازارگرمی است و بازار هتل‌های ایران اصلاً خوب نیست.

اصغر نبیل با بیان اینکه هرساله سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره افزایش تعداد گردشگران آمارهای رشد اعلام می‌کند، اظهار داشت: این آمارها بیشتر به یک بازنگری و رقابت با بخش‌های دیگر شبیه است درحالی‌که در مقابل آماری مبنی بر پایین بودن نرخ رشد اشتغال هتل‌ها هم اعلام می‌شود که نشان می‌دهد بازار هتل‌ها اصلاً خوب نیست.


وی افزود: در کشورهای اروپایی که عمدتاً مقصد گردشگری هستند، طی سال‌های اخیر ساخت هتل‌های تخصصی در دستور کار قرارگرفته به‌طوری‌که مثلاً برای تجار، ورزشکاران و گردشگران خارجی هتل‌های مختلف می‌سازند، درواقع کشورهایی که بخش عمده از درآمدشان از ورود گردشگر تأمین می‌شود هرساله به دنبال اجرای طرح‌های نو برای ازدیاد تعداد گردشگران خود هستند، اما در کشور ما توجهی به نوآوری برای رقابت در جذب گردشگر نمی‌شود.

مدیر هتل مشیرالممالک یزد همچنین گفت: هرسال اعلام می‌شود که برنامه دولت این است که بخش ورود گردشگر را تقویت کند و از این بابت نگاهش ساخت و توسعه هتل‌های باکیفیت است، اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد. حال‌آنکه مردم در دهه اخیر بیشتر سفرکرده‌اند و همین افزایش سفر باید مورداستفاده برای توسعه صنعت گردشگری قرار بگیرد.

وی افزود: اما متأسفانه وضعیت هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی چندان مناسب نیست و مردم ترجیح می‌دهند در ایام تعطیلاتی مثل نوروز اقامت در هتل گزینه اولشان نباشد.