کد خبر: ۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۸
دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و هتلداری امروز صبح در تهران برگزار شد.

هر ساله،درتمامی کشورهای دنیا نمایشگاه هایی به منظور ترویج صنعت هتلداری و گردشگری به پا می شود.برخی از کشور هااین نمایشگاه ها را برای معرفی سوابق خود بر پا میکنند.

از طرف دیگر در این نمایشگاه ها فرصت خوبی است تا هتلداران به معرفی هتل های خود و زیر مجموعه های مربوطه بپردازند.

شناساندن ظرفیت های توریستی در کشور هایی که در این زمنه موفق نبوده اند ،موجب شده است تا صنعت گردشگری به یکی از مهم ترین و یا حتی در بعضی از موارد به اصلی ترین منبع در آمد های ارزی این کشور ها بدل شود.

نمایشگاه بین اللمللی گردشگری و هتلداری هم اکنون در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از تاریخ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در حال برگزاری است.در این نمایشگاه ها به موارد و موضوعات مختلف گردشگری و معرفی هتل ها و.... پرداخته می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیدر افتتاحیه مراسم گفت:

اصلی‌ترین راه دیپلماسی فرهنگی از دروازه گردشگری می‌گذرد

سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که امروز 18 بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد گفت: «شما مهمانان خارجی دو تصویر از ایران در ذهن دارید: یکی تصویر ایران نفتی و دیگر تصویر ایران فرهنگی، و ما بر این باوریم که نفت نمی‌تواند ما را به اهداف متعالی توسعه پایدار برساند.»اما از طریق فرهنگ و میراث فرهنگی و گردشگری می توانیم درآمد هایی را جایگزین نفت کنیم.

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: «دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در ٤٠‌هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ١١ سالن برپا شده است.»

وی بیان کرد این نمایشگاه در 9 طبقه دسته بندی شده است که به مدت 4 روز میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.



از اهداف برگزاری این گونه نمایشگاه هابه موارد زیر میتوان اشاره کرد:

۱.شناسایی مشکلات و موانع و نقاط ضعف موجود در این دو حوزه

۲.آشنایی و معرفی داشته ها،امکانات،ظرفیت های کشورها در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و هتلداری

۳.فراهم نمودن بستر های لازم جهت ورود گردشگر به کشور و رفع موانع موجود.

۴.ایجاد زمینه های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری

۵.آشنایی با چگونگی مدیریت موفق هتل های دنیا و به کار گیری روش های بهسازی و استاندارد سازی هتل ها به منظور رفع معظلات آن.

۶.آشنایی عموم مردم با سازمان ها انجمن ها و نهاد های متولی امر گردشگری و ارائه نظرات به ایشان