کد خبر: ۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
بر اساس اخرین اعلام اتاق اصناف،اتحادیه رستوران ها وسازمان تعزیرات دریافت حق سرویس از مشتری رستوران ها خلاف قانون و تخلف است.

به گزارش خبرگزاری هتل جار به نقل از ایسنا:معاون گردشگری کشور در تازه ترین اظهاراتش اعلام کرد تاسیسات گردشگری کشور تابع نظام قانونی خاصی نیستند.وی در گفت وگو با ایسنا تاکید کرد: هتل ها و مهمان پذیر ها به همراه مشتقاتشان تابع نظام خاصی نیستند .

مرتضی رحمانی موحد بیان داشت:طبق آیین نامه ای که حدود ۲۰ سال پیش نوشته شده است، رستوران هتل ها و مراکز پذیرایی مجازند این حق سرویس را از مشتری دریافت کنند، چرا که طبق همان آیین نامه بخشی از آن هزینه صرف آموزش کارکنان این مراکز می شود.

وی در این باره اظهار داشت:پروانه کسب هزینه ی اضافی به هتل ها تحمیل می کند و مصوبه کاملا غیرقابل قبول است و اعلام کرده ایم که ما تابع نظام صنفی نیستیم. ما وارد قانون تجارت نشده ایم. ما صنعت ایرانگردی و جهانگردی هستیم که قانون سال ۷۷ را داریم و از مجلس سال ۶۱ نامه داریم که خارج از نظام صنفی هستیم، اما متاسفانه در کشور عده ای احساس می کنند منافع شان از این که هتل و واحدهای پذیرایی را زیر چترشان بیاورند، تامین می شود، در حالی که مضرات آن برای اقتصاد کشور بیش از این است که پروانه کسب در هتل نصب شود.

به گزارش خبرگزاری هتل جار به نقل ازمجریان: گزارش مجریان تورهای ایرانگردی، رستوران های زیادی در شهرهای گردشگرپذیر کشورمان عادت به دریافت حق سرویس از مشتری دارند که هزینه ی آن گاهی به بیش از 40 درصد یک فاکتور هم رسیده است.

قائم مقام معاون توسعه مدیریت،منابع واموراستان ها وزارت صنعت،معدن تجارت: گزارش شده در برخی رستوران ها علاوه بر ارزش افزوده، مبلغی تا حدود ۲۵ درصد به عنوان حق سرویس دریافت می شود که خلاف مقررات است و سازمان تعزیرات به محض دریافت گزارش و یا مشاهده ی این تخلف باید با آن طبق ضوابط برخورد کند.