به گزارش هتل جار به نقل از بازار اخبار و تجهیزات هتل: در هفته ی گذشته هر چند خبر صنعت هتل کشور مان اختلاف بر سر حق سرویس بود رستوران هتل ها بود که از طرفی سازمان تعزیرات آن را غیر قانونی می دانست ولی در طرف دیگر معاونت گردشگری با استناد به اینکه هتلها و مهمانپذیرها تابع نظام صنفی نمی باشند، این حق را کاملا قانونی می داند.
در همین باره، احمد گوران ، قائم مقام معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه حق سرویس از سوی رستوران هتل ها خلاف مقررات است به ایسنا گفت: برخی گزارش های رسیده حاکی از آن است که حق سرویس دریافت شده تا حدود 25 درصد بوده که غیرقانونی و تخلف اشکار است و سازمان تعزیرات به محض دریافت گزارش و یا مشاهده باید با آن طبق ضوابط برخورد کند.
از سوی دیگر اما معاون گردشگری کشور با بیان اینکه اساسا هتلها و مهمانپذیرها به همراه مشتقاتشان تابع نظام صنفی نیستند که این قانون آن ها را دربرگیرد، اظهار داشت: طبق آییننامهای که حدود ۲۰ سال پیش نوشته شده، رستوران هتلها و مراکز پذیرایی مجازند این حق سرویس را از مشتری دریافت کنند، چرا که طبق همان آییننامه بخشی از آن هزینه صرف آموزش کارکنان این مراکز می شود.
رحمانی موحد همچنین درباره پروانه کسب که مورد اختلاف است، گفت: دریافت پروانه کسب تحمیل هزینه اضافی به هتلها و مصوبه ای کاملا غیرقابل قبول است چراکه اعلام کردهایم که ما به عنوان صنعت ایرانگردی و جهانگردی قانون سال ۷۷ را داریم و از مجلس سال ۶۱ نامه داریم که خارج از نظام صنفی می باشیم با این حال گویا متاسفانه عدهای احساس میکنند منافعشان از اینکه هتل و واحدهای پذیرایی را زیر چترشان بیاورند، تامین میشود حال آنکه مضرات آن برای اقتصاد کشور بیش از این است که پروانه کسب در هتل نصب شود.