مدیرکل هتل "هویزه" با اشاره به نقش تاثیرگذار پایگاه خبری هتلجار در انعکاس اخبار صنعت هتلداری، وضعیت این صنعت در ایران را به دو دوره تقسیم کرد؛ قبل و بعد از هتلجار
به گزارش
پایگاه خبری هتلجار، سید مهدی حسینی ضمن اشاره به نقش تاثیرگذار رسانهها در اطلاعرسانی و شفافسازی موضوعات در حوزههای مختلف، پایگاه خبری هتلجار را به ویترین صنعت گردشگری و هتلداری ایران تشبیه کرد و اظهار داشت: وضعیت صنعت هتلداری در ایران را میتوان به دو دوره قبل و بعد از پیدایش "هتلجار" تقسیم کرد.
مدیرکل هتل بینالمللی "هویزه" ابراز داشت: عملکرد پایگاه خبری هنلجار به عنوان رسانه خبری صنعت هتلداری در طول این مدت بسیار مطلوب بوده است زیرا با اطلاعرسانی مناسب، بسیاری از حقایق مشخص و فعالان و مدیران این حوزه نسبت به مسائل مختلف آگاهی پیدا کردند.
حسینی در ادامه در خصوص انتصاب دکتر "زهرا احمدیپور" به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دانش مدیریتی بسیار مهم است ولیکن داشتن اطلاعات تخصصی در یک حوزه مانند میراث فرهنگی و گردشگری نیز دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: این سازمان دارای سه شاخه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که هر کدام به سهم خود حوزههای بسیار گستردهای هستند.
مدیر هتل "هویزه" با اشاره به اینکه گردشگری دارای روح لطیفی است، خاطرنشان ساخت: ما همچنان دارای فقر فرهنگ و دانش در حوزه گردشگری هستیم و فارغ از ویژگیهای شخصیتی و مدیریتی خانم دکتر "احمدیپور" معتقدم ایشان در فرصت کوتاه باقیمانده، نمیتوانند شناخت زیادی نسبت به بدنه صنعت گردشگری به دست آورند و با همه فعالان این صنعت در بخشهای مختلف آشنا شوند.
حسینی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری هتلجار، سیاستگذاری را حلقه مفقوده صنعت گردشگری دانست و بیان داشت: در برنامه ششم توسعه، سند تحول صنعت گردشگری در نظر گرفته شده که البته راهبردی نیست زیرا در طراحی آن از نظرات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده نشده است.
وی در پایان به اشاره به اینکه گردشگری پرریسکترین صنعت در دنیاست، گفت: هر اتفاقی که در حوزههای مختلف اقتصادی، سیاسی و ... رخ میدهد، اولین تاثیر مثبت یا منفی خود را روی صنعت گردشگری میگذارد. مانند اتفاقاتی که در کشور ترکیه رخ داد.