کد خبر: ۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
مدیرعامل گروه هتل‌های "چلیپا" در مصاحبه با هتل‌جار:
فعال صنعت گردشگری ایران و مدیرعامل گروه هتل‌های سنتی "چلیپا" با حضور در غرفه پایگاه خبری هتل‌جار در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از لزوم ارائه فرصت حداقل 10 ساله به رئیس سازمان میراث فرهنگی برای اجرای برنامه‌های مورد نظر، سخن گفت.
به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار، فعال صنعت گردشگری ایران و مدیرعامل گروه هتل‌های سنتی "چلیپا" با حضور در غرفه پایگاه خبری هتل‌جار در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از لزوم ارائه فرصت حداقل 10 ساله به رئیس سازمان میراث فرهنگی برای اجرای برنامه‌های مورد نظر، سخن گفت.


مشروح مصاحبه خبرنگار پایگاه خبری هتل‌جار با "سید سهیل مهرزاد" را در ادامه مشاهده می‌نمایید.


گردشگری در ایران مظلوم است

مهرزاد اظهار داشت: صنعت گردشگری در ایران بسیار مظلوم است زیرا شناخته شده نیست. در ایران گردشگری به جذب توریسم و کسب درآمد محدود شده است در حالی‌که صنعت گردشگری افق بسیار بلندی دارد. برای مثال امروزه اکثر کشورهای دنیا به دنبال دیپلماسی غیر رسمی هستند که در آن به دو موضوع به صورت خاص تاکید می‌شود، اقتصاد و فرهنگ؛ این دو موضوع پایه و زیربنای گردشگری است.

لزوم انتخاب مدیران اصلح

این فعال گردشگری ابراز داشت: مشکل اصلی گردشگری ایران عدم آگاهی و انتخاب مدیران اصلح و شایسته است. در بدنه گردشگری کشور افرادی با سواد، مدیر و با تعهد حضور دارند که گردشگری در خون آنهاست.

وی افزود: در انتصاب و انتخاب مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بایستی بالاترین دقت به خرج داده شود ولیکن در دوره‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که مدیران اصلح انتخاب نمی‌شوند و این سازمان به حیات خلوت مدیران سیاسی تبدیل شده است.

مهرزاد در خصوص انتخاب رئیس جدیدسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خانم "احمدی‌پور" بایستی در تمامی حوزه‌های گردشگری از قبیل گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و ... برنامه داشته باشد و از سوی دیگر بایستی میان حلقه‌های متععد مرتبط با گردشگری، هماهنگی لازم را برقرار نماید.




باید به مدیران زمان داد

مهرزاد در بخش مهمی از اظهارات خود گفت: هر شخصی که در راس سازمان گردشگری کشور قرار می‌گیرد نیاز به زمانی حداقل 10 ساله دارد تا بتواند خود را به تمامی کشورها و مجامع بین‌المللی معرفی و در نهایت برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه تفکر و نوع نگرش مدیران به حوزه گردشگری، نادرست و بسیار سطحی است که نتیجه آن می‌شود طرح مباحثی مانند گردشگری حلال؛ از سوی دیگر مدیران گردشگری، مشاوران و معاونین مناسبی را نیز انتخاب نمی‌کنند.


سرمایه‌گذار خارجی ضمانت اجرایی و امنیت می‌خواهد

وی در خصوص ورود سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه گردشگری ایران، اظهار داشت: برای سرمایه‌گذار خارجی دو موضوع بایستی مسجل شود، ضمانت اجرایی سرمایه‌گذاری و همچنین امنیت؛ متاسفانه تغییر و تحولات در سطح مدیریت نمی‌تواند این ضمانت اجرایی را تامین کند و جدای از آن، برجام هنوز به طور کلی به نتیجه نرسیده است و ایران درگیر یک جنگ روانی و غیرفیزیکی با برخی کشورها از جمله عربستان است.

"مهرزاد" به افزایش میزان ورود گردشگران خارجی به ایران اشاره داشت و گفت: افزایش نسبی گردشگران که در حال حاضر مشاهده می‌شود، پیامد و نتیجه برجام است و حتی اگر گردشگری مدیری هم نداشت این اتفاق روی می‌داد.


گردشگری برای همه، همه برای گردشگری

فعال گردشگری ایران به شعار سال سازمان جهانی گردشگری با عنوان "گردشگری برای همه، همه برای گردشگری" اشاره داشت و افزود: انتخاب این شعار با برنامه‌ریزی و به صورت حساب شده صورت گرفته است ولیکن در ایران هیچ اطلاع‌رسانی نشده تا همه از گردشگری آگاهی و شناخت داشته باشند.


گردشگری محدود به هتل نیست

وی در پایان خاطرنشان ساخت: گردشگر خارجی برای هتل به ایران نمی‌آید زیرا در کشور خود بهترین هتل‌ها با بالاترین سطح خدمات را دارد. توریست خارجی برای آشنایی با فرهنگ، تمدن، اخلاق و منش ایرانی به کشور ما سفر می‌کند.