پایگاه "داوجونز" در گزارش خود پیرامون وضعیت هتلداری در ایران و ورود برندهای معتبر بینالمللی آورده است: گروههای هتلداری همچون هیلتون، ماریوت و چویس، همچنان در بلاتکلیفی قانونی حضور در ایران به سر میبرند و از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کردهاند.
به گزارش
پایگاه خبری هتلجار و به نقل از ایسنا، پایگاه "داوجونز" در گزارش خود پیرامون وضعیت هتلداری در ایران و ورود برندهای معتبر بینالمللی آورده است: گروههای هتلداری همچون هیلتون، ماریوت و چویس، همچنان در بلاتکلیفی قانونی حضور در ایران به سر میبرند و از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کردهاند.
این گزارش با ابراز اینکه تعداد زیادی از شرکتهای هتلسازی در اروپا در تلاش هستند هرچه سریعتر وارد بازار گردشگری ایران شوند، یادآور شده این برندها گوی سبقت را از شرکتهای آمریکایی ربوده اند.
گزارشگر داو جونز اضافه کرده است: با برداشته شدن تحریمهای مرتبط با پرونده هسته ای ایران، بسیاری از شرکتهای هتلسازی بینالمللی مشتاق به حضور در بازار گردشگری 80 میلیون نفری ایران هستند، اما در این میان کمپانیهای آمریکایی با بلاتکلیفی قانونی در اینباره مواجه هستند.
بر اساس این گزارش، نمایندگان گروه هتلسازی آمریکایی "هیلتون" که به سرعت در حال رشد است و همچنین گروه هتلسازی "ماریوت" و "چویس" از اظهارنظر در اینباره خودداری یا اعلام کرده اند که در حال مطالعه ابعاد مختلف حضور در ایران هستند.
الکس کایراکیدیس، مدیر گروه هتلسازی ماریوت در منطقه خاورمیانه و آفریقا در اینباره گفته است: ما به دقت مشغول بررسی شرایط تحریمهای آمریکا و تغییراتی که در این تحریمها ایجاد شده و همچنین ارزیابی فرصتهای بهوجود آمده ناشی از این تغییرات هستیم.