کد خبر: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
گزارش پایگاه خبری "داوجونز" از وضعیت هتلداری در ایران
پایگاه "داوجونز" در گزارش خود پیرامون وضعیت هتلداری در ایران و ورود برندهای معتبر بین‌المللی آورده است: گروه‌های هتلداری همچون هیلتون، ماریوت و چویس، همچنان در بلاتکلیفی قانونی حضور در ایران به سر می‌برند و از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار و به نقل از ایسنا، پایگاه "داوجونز" در گزارش خود پیرامون وضعیت هتلداری در ایران و ورود برندهای معتبر بین‌المللی آورده است: گروه‌های هتلداری همچون هیلتون، ماریوت و چویس، همچنان در بلاتکلیفی قانونی حضور در ایران به سر می‌برند و از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.




این گزارش با ابراز اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های هتل‏‌سازی در اروپا در تلاش هستند هرچه سریع‏تر وارد بازار گردشگری ایران شوند، یادآور شده این برندها گوی سبقت را از شرکت‌های آمریکایی ربوده‏ اند.

گزارشگر داو جونز اضافه کرده است: با برداشته شدن تحریم‏های مرتبط با پرونده هسته ‏ای ایران، بسیاری از شرکت‌های هتل‏سازی بین‏‌المللی مشتاق به حضور در بازار گردشگری 80 میلیون نفری ایران هستند، اما در این میان کمپانی‏‌های آمریکایی با بلاتکلیفی قانونی در این‌‏باره مواجه هستند.




بر اساس این گزارش، نمایندگان گروه‏ هتل‏سازی آمریکایی "هیلتون" که به سرعت در حال رشد است و همچنین گروه هتل‏سازی "ماریوت" و "چویس" از اظهارنظر در این‏باره خودداری یا اعلام کرده ‏اند که در حال مطالعه‏ ابعاد مختلف حضور در ایران هستند. 

الکس کایراکیدیس، مدیر گروه هتل‏‌سازی ماریوت در منطقه خاورمیانه و آفریقا در این‏‌باره گفته است: ما به دقت مشغول بررسی شرایط تحریم‏‌های آمریکا و تغییراتی که در این تحریم‏‌ها ایجاد شده و همچنین ارزیابی فرصت‏‌های به‌وجود آمده ناشی از این تغییرات هستیم.