کد خبر: ۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد:
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تغییر رویکرد درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی خبر داد و اظهار داشت: در رویکرد جدید به شاخص‌های کیفی خدمات توجه بیشتری خواهد شد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی از تغییر رویکرد درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی خبر داد و اظهار داشت: در رویکرد جدید به شاخص‌های کیفی خدمات توجه بیشتری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار و به نقل از خبرگزاری مهر، "ولی تیموری" درباره رویکرد جدید در مواجهه با ضوابط استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی گفت: یکی از رویکردهای ما در حوزه هتل‌ها این است که ضوابط و استانداردهایی که هتل‌ها بر اساس آنها درجه‌بندی و ارزیابی می‌شوند را تغییر دهیم. 

وی اظهار داشت: تا کنون نگاه و رویکرد در ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات مراکز اقامتی و پذیرایی بیشتر روی بحث‌های ساختمانی، فنی و معماری بوده است و سیستم چک لیست‌هایی که آماده شده بود هم بر اساس شاخص‌هایی بوده که تقریبا 70 درصد آنها به مباحث ساختمانی اهمیت می‌داد و در نتیجه یک واحد گردشگری بیشتر از نگاه یک مهدنس معمار رتبه‌بندی می شد تا نگاه گردشگر و مشتری.

وی ادامه داد: ضوابط ساختمانی و فنی باید زمانی مورد توجه قرار می‌گرفتند که این هتل‌ها هنوز ساخته نشده بودند اما زمانی که به بهره‌برداری می رسند باید به نکات دیگری دقت شود. اکنون غلبه ضوابط ساختمانی بیشتر از کیفیت خدمات در استانداردسازی‌ها دیده می‌شود.

وی به بازدیدش از هتل‌های فرانسه در ماموریتی که مدتی پیش داشت اشاره کرد و گفت: از سیستم گردشگری و هتل‌های فرانسه بازدید کردم و یک نسخه از ضوابطی که آنها برای سال 2016 اعلام کرده و تا 5 سال دیگر برایشان اعتبار دارد نیز نسخه‌ای گرفتم. می‌توانیم با استفاده از الگوهای "سازمان جهانی گردشگری" تغییراتی در رویکردمان بدهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
hoteljar
ناشناس
|
hoteljar
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
hoteljar
0
2
hoteljar صفحه 7 ضوابط استاندارد هتل ها: در ارزیابی امتیازات ، در مجموع امتیازات داده شده می بایست نسبت زیر رعایت گردد.
الف) امور ساختمانی و تاسیساتی و موارد مربوط به آن 30 % از کل امتیازات
ب) امور مربوط به نوع و سطح سرویس و خدمات و تجهیزات و موارد مربوط به آن 50 % از کل امتیازات
ج) امور مربوط به مدیریت ، نیروي انسانی و آموزش 20 % از کل امتیازات
بهتر است ایشان ابتدا ضوابط سازمان خودشان را یاد بگیرند، بعد اظهارنظر نمایند.
hoteljar
ناشناس
|
hoteljar
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
hoteljar
0
1
hoteljar بسیار حیرت انگیز است. یعنی آقای مدیرکل تنهایی به این موضوع فکر کرده اند؟
اگر ایشان کمی اطلاعات در مورد وضعیت اجرای طرح تطبیق در کشور کسب می کردند متوجه می شدند که کشف ایشان از ابتدای به کارگیری ضوابط کیفیت جزء اهداف طرح تطبیق بوده است و ضوابط ساختمانی در درجه بندی کیفی نسبتا کمرنگ و سهم آن 30 درصد است.
بد نیست ساعاتی از وقت مدیران محترم به مطالعه و تحقیق در مورد آنچه در کشور می گذرد صرف شود نه فقط به مطالعه صرف در سایر کشورها
hoteljar
ناشناس
|
hoteljar
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
hoteljar
0
1
hoteljar واااااای !
خودنمایی در چه حد ؟
به نظر می رسد ایشان می خواستند تأکید کنند که رفته اند فرانسه و تحقیق کرده اند؟
حالا چند روز در فرانسه بوده اند؟ کدام کشور دیگر را بررسی کرده اند ؟
آیا ایشان فکر می کنند معیارهای فعلی مشق شب یک بیکار بوده است و فقط ایشان هستند که اولین بار پا به کشور دیگر برای بررسی این موضوعات گذاشته اند؟