کد خبر: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
در بخش دوم از مقاله "اهمیت ارتباطات در هتلداری" به سراغ سطوح و اشکال مختلف ارتباط ( کلامی و غیر کلامی ) رفته‌ایم و همچنین برخی از تاثیرات ارتباط خوب با میهمان را معرفی می‌کنیم. با پایگاه خبری هتل‌جار همراه باشید.
پایگاه خبری هتل‌جار - در بخش دوم از مقاله "اهمیت ارتباطات در هتلداری" به سراغ سطوح و اشکال مختلف ارتباط ( کلامی و غیر کلامی ) رفته‌ایم و همچنین برخی از تاثیرات ارتباط خوب با میهمان را معرفی می‌کنیم. با پایگاه خبری هتل‌جار همراه باشید.



اهمیت ارتباطات در صنعت هتلداری - قسمت 2

اگر به خوبی‌ ارتباط برقرار کنید:

- میهمانان خدمات بهتری را تجربه خواهند کرد.

- تمامی‌ همکاران از کار تیمی لذت خواهند بود و بازده کاری نیز افزایش پیدا می‌کند.


به طور کلی 2 سطح در ارتباطات وجود دارد: 

1 - ارتباطات کلامی

2 - ارتباطات غیر کلامی


ارتباط کلامی

ارتباط کلامی زمانی‌ پیش می‌‌آید که مردم با یکدیگر گفتگو می‌‌کنند. صحبت کردن دارای مشخصه‌هایی است که به وسیله آن پیام انتقال داده می‌شود. این مشخصه ‌ها عبارت است از:


- بلندی صدا: صدای بلند ممکن است‌ تحکمی و غیرمودبانه برداشت شود و صدای آرام نیز به سختی شنیده خواهد شد.

- تن: از صدای گرم و دوستانه در تعاملات خود استفاده کنید و هرگز بیش از حد شوخی‌ نکنید.

- سرعت: یک نفس حرف زدن هرگز پذیرفته نیست و همچنین‌ آرام حرف زدن باعث می‌‌شود متکلم کودن به نظر برسد و یا حتی اینگونه به نظر برسد که وی مخاطب را کودن قلمداد کرده است. با سرعتی‌ منطقی‌ سخن بگویید تا شنونده شانس درک مطالب را داشته باشد.


ارتباطات غیر کلامی

تاثیر سخن زمانی‌ افزایش پیدا می‌‌کند که با زبان بدن مناسب همراه شود. لبخندی دلنشین و روز بخیر گفتن به همراه آن تاثیری غیرقابل وصف در ایجاد حسی خوشایند برای میهمان خواهد داشت.

نگاه کردن مستقیم به چشمان فردی که در حال سخن گفتن است علاقه شما به مطلب را نشان می‌‌دهد و درک و فهم مطلب نیز ساده‌تر خواهد شد.

برقراری ارتباط با اشخاصی‌ که به زبان دیگری صحبت می‌‌کنند دشوار است و در این حالت استفاده از مهارت‌های غیر کلامی بسیار موثر خواهد بود.