کد خبر: ۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.
به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار، ارتباطات در واقع تبادل افکار و اطلاعات است. فعالیت در صنعت هتلداری و مهمان‌نوازی تنها با ارائه خدماتی مناسب به میهمانان امکان‌پذیر است و ارتباطات موثر کلید موفقیت هتل‌ها در این صنعت است.

تصویری که به میهمان ارائه می‌دهید تاثیر شگرفی بر افزایش اعتبار و وجهه هتل خواهد داشت. برای اینکه این وجهه روز به روز بهتر شود باید همکاران با کمال ادب و احترام با میهمانان برخورد کنند و به خواسته‌‌های آنان رسیدگی نمایند.

اگرچه هتل‌ها برای رسیدگی به میهمانان خود دستورالعمل‌های متفاوتی دارند اما برخی‌ اصول کلیدی در این صنعت به شرح زیر است:


- همیشه با میهمانان احوالپرسی کنید و به ایشان لبخند بزنید و در صورت امکان آنها را با نام خطاب نمایید.

- به خاطر داشته باشید که همیشه مودب باشید و از جملاتی نظیر ممنون، لطفا و باعث خوشحالی‌ من است، استفاده کنید.

- باید به زبان بدن تسلط داشته باشید و حتی پیش از آنکه میهمان خواسته خود را مطرح کند آن را پیش‌بینی‌ کرده و در جهت رفع آن تلاش نمایید.

- همیشه تلاش کنید که به حریم شخصی‌ میهمانان احترام بگذارید و بیشتر از حد مجاز به ایشان نزدیک نشوید.

- از جملاتی نظیر صبح بخیر، روز خوبی‌ داشته باشید و ممنون با کمال ادب و احترام استفاده نمایید.

- اگر شما انسان شاد و صبوری هستید و شوخی‌‌هایتان به جا و با احترام است، بهتر می‌‌توانید با میهمانان ارتباط برقرار کنید و در صورتی که خجالتی و کم‌رو هستید این امر دشوار خواهد بود.

- افرادی که زیاد حرف می‌‌زنند همیشه باید مراقب باشند که با میهمانان زیاد وارد بحث و گفتگو نشوند زیرا این امر خارج از حوصله ایشان خواهد بود.



به عنوان فردی که در صنعت هتلداری اشتغال دارد با ۲ گروه مشخص ارتباط خواهید داشت:

میهمانان / مشتریان: مودب و دوستانه برخورد کنید و خواسته‌های ایشان را پاسخگو باشید.

همکاران: با احترام با ایشان برخورد کنید و تلاش کنید همکاری لازم برای بهبود عملکرد گروه را داشته باشید و به خاطر داشته باشید که در صنعت هتلداری عملکرد هرشخص بر دیگر بخش‌ها نیز تاثیر گذار است.


ادامه دارد....