کد خبر: ۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
یادداشت اختصاصی پایگاه خبری هتل‌جار
در حالی که روزنامه‌های "جوان" و "ایران" طی روزهای گذشته انتقادات تند و تیز و بعضا نابه‌جایی به عملکرد و اقدامات مدیران هتلداری کشور داشته‌اند، تشکل‌های صنفی هتلداری هیچ واکنش و عکس‌العملی از خود نشان نداده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری هتل‌جار، 2 روزنامه معتبر و پرتیراژ کشور طی روزهای گذشته با انتشار مطالبی به شدت عملکرد هتلداران و در راس آن مدیران این صنعت را به لحاظ تصمیمات و اقدامات انجام شده، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

ابتدا این روزنامه "جوان" بود که در یادداشتی به موضوع توافق حاصل شده میان جامعه هتلداران و گمرک ایران که بر اساس آن هزینه‌های گمرکی واردات کالاها و تجهیزات هتلداری کاهش می‌یابد، اشاره و حصول این توافق را خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.


جوان در این یادداشت مدعی شد: کاهش هزینه گمرکی واردات کالاهای هتلداری، افزایش واردات را در پی خواهد داشت و در نتیجه باعث کاهش تولید ملی و ضرر زدن به اقتصاد کشور می‌شود.

علاوه بر آن، این روزنامه معتقد است که توافق بدون نظارت سازمان میراث‌فرهنگی به عنوان متولی اصلی صنعت هتلداری و به صورت خودسرانه از جانب جامعه هتلداران، صورت گرفته است.

روزنامه "ایران" نیز روز شنبه در مطلبی به موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها اشاره و تخطی بسیاری از هتلداران از نرخ مصوب سازمان میراث‌فرهنگی و در نتیجه افزایش قیمت هتل‌ها خارج از ضوابط را مشکل امروز صنعت گردشگری کشور و عامل اصلی کاهش میزان مسافران داخلی و خارجی معرفی کرد.


موضوع مطرح شده توسط روزنامه ایران بایستی در جای خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ زیرا گروهی از هتلداران معتقدند که این داستان فقط در مورد هتل‌های 4 و 5 ستاره صدق می‌کند، در حالی که هتل‌های پایین‌تر، خدمات خود را با نرخی بسیار کمتر و همراه با تخفیف‌های زیاد ارائه می‌دهند.

جدا از درستی یا نادرستی موارد مطرح شده در این 2 یادداشت مذکور، موضوعی که در اینجا قصد مطرح کردن آن را داریم این است که با وجود انتقادات تند و شدید‌اللحن، هتلداران و در راس آنها جامعه هتداران به عنوان یکی از تشکل صنفی هتلداری کشور و نیز سایر تشکل‌ها از جمله اتحادیه‌ها و جوامع هتلداری در استان‌ها و شهرهای مختلف، هیچ واکنش و عکس‌العملی از خود نشان نداده‌اند.

آیا وظیفه جوامع و اتحادیه‌ها و به طور کلی تشکل‌های صنفی و شغلی در هر حوزه‌ای، چیزی جز دفاع از حقوق اعضا و فعالین آن صنعت و پاسخگویی به موارد این‌چنینی است؟

البته بودند هتلدارانی انگشت‌شمار که در تماس با پایگاه خبری هتل‌جار، نسبت به انتشار چنین مطالبی واکنش نشان داده و در مقام پاسخگویی برآمدند؛ ولیکن در عین حال این گروه نیز معتقد بودند که این وظیفه در درجه اول بر عهده تشکل‌های هتلداری است.

در روزهایی که در تمامی عرصه‌ها از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ، ورزش و ... صحبت از رسانه، قدرت رسانه‌ها و تاثیر بالای حضور تیم‌های رسانه‌ای قدرتمند برای پیشبرد اهداف مطرح می‌شود؛ از مدیران و دست‌اندرکاران رده بالای صنعت هتلداری کشور نیز انتظار می‌رود تا با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، تعامل بیشتر، بهتر و موثرتری را با رسانه‌ها و علی‌الخصوص رسانه‌های تخصصی فعال در این حوزه ترتیب دهند.

به هر صورت بایستی منتظر ماند و دید که تشکل‌های صنفی هتلداری اعم از جامعه هتلداران کشور، جوامع استانی و تشکل های رسمی مانند اتحادیه‌های هتلداری در نهایت چه اقدامی انجام خواهند داد و یا اینکه همچنان به سکوت خود ادامه خواهند یا خیر.


عارف فاضل بیدگلی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hoteljar
فردین عباسی
|
hoteljar
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
hoteljar
0
0
hoteljar سلام
از زحمات شما در این خبرگزاری بسیار متشکریم .
به نکات اساسی اشاره نموده اید که امیدواریم آقایان جواب مناسبی برای آن داشته باشند .
فقط با مصاحبه با تلویزیون است که این آقایان علاقه دارند موارد را مطرح و اصلا پیگیری هم نکنند .
اشاره به چند مورد کلی که مشکلات را حل نمی کند.
hoteljar
جابر احمدی
|
hoteljar
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
hoteljar
0
0
hoteljar سکوت این دوستان معنی خاصی ندارد؟
hoteljar
خسرو بختیاری
|
hoteljar
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
hoteljar
0
0
hoteljar اتحادبه ها ریر مجموعه جامعه است.