درباره ما
hoteljar

نیاز روز افزون هر صنعتی به اطلاعات روز در عرصه پیشرفت ها، دستاوردها، ابزارهای کمکی و شناخت بازارها و نیز مشتریان و رقبا اصلی ترین دلیل ظهور سایت های اطلاع رسانی تخصصی در هر صنعت می باشد.
صنعت هتلداري از صنايع بسيار رقابتي است و مديريت هتلها ناگزير از شناسايي عوامل تشكيل دهنده مزيت رقابتي خود و تقويت آنها هستند. به طور طبيعي در چنين شرايطي استراتژيهاي بازاريابي سنتي براي دستيابي به مزيت هاي رقابتي و حفظ آنها كافي نيستند و روشهاي نوين بازاريابي مورد نياز هستند.
يكي از ويژگيهاي صنعت هتلداري در ارتباط مستقيم قرار داشتن با مشتري است. چنين امري سبب تأثيرگذاري بي واسطه فعاليتهاي هتل بر تصوير شكل يافته در ذهن مشتري مي شود. يكي از فوايد اين امر ميتواند آگاهي سريع و صحيح مديران هتل از خواسته ها و نيازهاي مشتريان باشد تا مطابق با آن خواسته ها براي حفظ مشتريان كنوني به عنوان مشتريان آينده و جذب مشتريان جديد اقدام كنند. با اين حال اغلب مشتريان از يك گروه خاص نيستند و داراي تنوع در طبقه اجتماعي، فرهنگ، خواسته ها و نيازها هستند؛ از اينرو بخش بندي مشتريان يك امر لازم براي كسب اطلاعات در مورد خواسته هاي آنها است متاسفانه صنعت هتلداری ایران هنوز با بسیاری از سیاست های نوین مدیریت و کنترل هزینه ها که در خارج ازمرزهای کشور مرسوم شده بیگانه است.
در گذشته‌ای نه‌چندان دور مدیریت سنتی پاسخگوی گردشگران و متقاضیان هتل بوده، اما با توسعه صنعت گردشگری، معیارهای ویژه‌ای برای فعالان هتلداری الزامی شده است. امروزه توسعه و موفقیت یک هتل یا یک مکان توریستی به عوامل زیادی بستگی دارد‌ . بدون شک در دسترس بودن یک هتل و مناسب بودن خدمات زیرساختی و وجود امکانات برای توسعه آن هتل، می‌تواند عامل بسیار مهم و مؤثری باشد برای انتخاب گردشگران در انتخاب یک هتل.
یکی از مهم ترین مسائل هتل ها چگونگی ورود هتل به بازارهای داخلی و جهانی است . روش های زیادی برای ورود به این بازار وجود دارد . استفاده از این روش ها بستگی به وضعیت هتل از زمان تاسیس ، شهرت ، کیفیت خدمات ، استاندارد ها و عوامل دیگر خواهد داشت . انتخاب استراتژی مناسب تا حد کافی هتل را به اهداف بزرگ نزدیک می کند . موقعیت هتل و تعریف عوامل قابل لمس در اطراف هتل چه از جاذبه ها گرفته تا خاصیت های منطقه نقطه قوتی در طرح بازاریابی می تواند باشد . تمرکز بر روی توانایی های اصلی هتل به طور واضح تر تمرکز بر روی آنچه بهتر از دیگران می داند یا بیشتر دارد و استفاده از آن در روند رشد کار ها برای هتل مناسب و علمی می باشد . برتری طلبی و توسعه ابزار های تبلیغاتی موازی با رشد داخلی و جهانی و استفاده از تکنیک های به روز تبلیغاتی امری بسیار مهم در بازاریابی می باشد . ایجاد نهاد یا دپارتمان تحقیق و توسعه در هتل ها بسیار مفید بوده تا روند پژوهشی و تحقیق های مداوم ادامه داشته باشد تا بتواند در تصمیم گیری ها منطبق بر اطلاعات کسب شده از تحقیقات استفاده نماید.
ما تهیه کنندگان این سایت بعنوان بخشی از بدنه صنعت هتلداری در تلاش هستیم تا به یاری پژوهشگران ، اندیشمندان و مدیران محترم هتل ها در اقدامی غیر انتفاعی به رشد و توسعه این صنعت کمک کرده و پلی باشیم برای آینده ای روشن در این صنعت . ان شاالله